خبرگزاری کار ایران

ظریف در گفت‌وگو با رادیو « ان.پی.آر» آمریکا:

این توهم را رها کنید که ایران در برابر فشار زانو می‌زند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۲۹

وزیر امور خارجه گفت: ما در حال مقاومت هستیم و آمریکا قادر نخواهد بود ما را با فشار به زانو درآورد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در گفت و گو با رادیو « ان.پی.آر» آمریکا گفت: ما درحال مقاومت دربرابر تجاوز آمریکا هستیم. اطمینان داشته باشید که آمریکا قادر نخواهد بود ما را با فشار به زانو درآورد.

وی در خصوص اتهام دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان نیز گفت: من می‌دانم که ایران هیچ ارتباطی با حمله به آرامکو نداشت؛ اما درباره اینکه چه کسی این یورش را انجام داد، به نظرم باید ادعای یمنی ها را معتبر بدانیم. اگر بخواهید به تئوری‌های توطئه اهمیت بدهید و بپرسید که چه طرفهایی در این حمله، نفع داشته اند، آنوقت خیلی ها هستند که باید در لیست قرار گیرند حتی آمریکا و اسراییل.
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه گفت: آمریکایی ها می توانستند به توافق بسیار بهتری با ما دست یابند اگر از در گفتگو با ما بر پایه احترام متقابل و حرکت رو به جلو وارد می شدند. در جلسه چهارشنبه آینده (برجام) درنیویورک، چهار عضو از پنج عضو دایم شورای امنیت حضور دارند و صندلی آمریکا خالی است. بلیط نشستن روی این صندلی، همانا پایبندی به قانون است.
 
وی در رابطه با یکی از اتباع آمریکایی زندانی در ایران و استاد ایرانی بازداشت شده در آمریکا گفت: من بسیار مشتاقم که «شی یو وانگ»، استاد چینی آمریکایی زندانی در ایران آزاد شود و سپتامبر سال پیش هم پیشنهادی دادم که به این کار کمک می کرد. اما باید بگویم که یک استاد ایرانی هم ماهها است که بدون اتهامی در زندان‌های آمریکاست. او هیچ گناهی نکرده است. باید به همسر و فرزندان او چه بگوییم؟ این در حالی است که «شی یو وانگ»، به اتهامی قضایی در ایران زندانی است.
وی افزود: پیشنهاد من این بود که آنها را مبادله کنیم. من بعنوان وزیر خارجه نمی توانم به دادگاه بروم و بگویم این فرد را آزاد کنید اما می توانم بگویم که می توانم این زندانی را با یک ایرانی زندانی در آمریکا مبادله کنم و آنگاه حرف من مبنایی خواهد داشت، یک مبنای قانونی برای دادگاه.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز