خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی معاونت فرهنگی قوه قضائیه خبر داد؛

راه‌اندازی طرح توسعه و گسترش ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان به مردم در قالب طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان»

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۴۰۶

طرح توسعه و گسترش مشاوره‌های حقوقی رایگان به مردم توسط معاونت فرهنگی قوه قضائیه با مشارکت مراکز و دستگاه‌های ذیربط در مساجد سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدرضا خوش‌رو با اعلام آغاز مراحل عملیاتی شدن طرح «هرمسجد یک حقوق‌دان»، گفت: حسب نظر رئیس قوه قضاییه و راهبرد‌های سند تحول دستگاه قضایی، موضوع توسعه و در دسترس‌ساختن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم جامعه با رویکرد کاهش مشکلات مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی در اولویت برنامه‌های فرهنگی دستگاه قرار گرفت.

وی افزود: ارتقای سطح دانش و سواد حقوقی مردم جزء تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بوده و استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان مکانی جهت ارایه مشاوره‌های حقوقی و قضایی به مردم، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات، جزء راهبردهای معاونت فرهنگی قوه قضاییه است.

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه قوه قضاییه در ادامه از تهیه طرح اولیه و دستورالعمل اجرایی آن خبر داد و خاطر نشان کرد که در هفته آتی، جلسات تصمیم‌گیری و نهایی‌کردن طرح جهت شروع فرایند توسعه‌ای، با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های مشارکت کننده در محل معاونت فرهنگی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مورد تأکید رئیس قوه قضاییه، آیت الله رئیسی بوده است، گفت: ارایه خدمات مشاوره حقوقی به مردم با هدف تسهیل ارتباط آن‌ها با دستگاه، کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی از اولویت‌های تحولی دوره جدید قوه قضاییه است.

مدیرکل فرهنگ حقوقی قوه قضاییه در ادامه افزود: شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضاییه، کانون وکلای دادگستری، سازمان بسیج حقوق‌دانان و کانون بازنشستگان قوه قضاییه  از جمله نهاد‌های مشارکت کننده در این طرح هستند.

وی عنوان کرد: ان‌شاء‌الله شورای راهبری طرح، این اقدام را با محوریت مساجد سراسر کشور و با مشارکت فعالانه قضات، وکلاء و مشاوران حقوقی طی فرایندی برنامه‌ریزی شده عملیاتی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز