خبرگزاری کار ایران

سلیمی در بیان تذکری:

هیات رئیسه از شأن مجلس حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۱۶

یک نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: امروز آخرین جلسه مردادماه است و براساس قانون دولت و وزرا موظف‌اند عملکرد خود را به مجلس گزارش دهند مردادماه تمام شد اما دولت به این قانون هم عمل نکرد، از هیات رئیسه مجلس درخواست داریم از شأن مجلس حمایت کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ماده ۲۲ بند ۱۱ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و اصول ۷۱، ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی، گفت: رؤسای جلسه اجازه دهند اخطارها براساس نوبت مطرح شود چرا که با سرعت عبور کردن مشکلی را حل نمی کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گزارش امروز تخلفات مرتبط با قیر به صراحت بیان شد، افزود: تخلفات تنها مرتبط با قیر نبوده بلکه در رابطه با موضوع قانون واریز ۱۵ درصد سهم معادن به خزانه نیز به قانون عمل نشده است، همچنین در رابطه با یکسان سازی حقوق بازنشستگان، دولت به آنچه در قانون آمده است عمل نکرد.

وی ادامه داد: متاسفانه قانون حذف یارانه ثروتمندان و قانون اقدام متقابل و همچنین قانون اعمال ماده ۲۹ برنامه در خصوص شفاف سازی و ثبت حقوق و مزایای مسئولین در سامانه توسط دولت اجرا نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ماده ۳۵ آئین نامه تاکید کرد: امروز آخرین جلسه مردادماه است و براساس قانون دولت و وزرا موظف اند عملکرد خود را به مجلس گزارش دهند اما مردادماه تمام شد اما دولت به این قانون هم عمل نکرد، از هیات رئیسه مجلس درخواست داریم از شأن مجلس حمایت کند.

سلیمی با اشاره به تخلف در سازمان خصوصی سازی، افزود: تخلف در خصوص واگذاری ها به نحوی وجود دارد که رئیس سازمان خصوصی سازی را دستگیر می کنند چرا که به قانون عمل نمی کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به مصری رئیس وقت جلسه اظهار کرد: دولت ۷۰ درصد از قوانینی که در مجلس تصویب می شود را در آئین نامه تدوین نکرده است در واقع قانون قابل اجرا نیست، هیات رئیسه باید از شأن مجلس دفاع کند تا قوانین اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه هیات رئیسه اجازه ندهد شأن مجلس پایمال شود، خاطرنشان کرد: درخواست می کنیم نمایندگان را در جریان امورات قرار دهید در حال حاضر آقای سیف دستگیر شده اند اما هیچ توضیحی در این خصوص داده نمی شود، ما از قوه قضائیه درخواست کردیم با افرادی که دستور داده اند ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع شود برخورد شود اما سکوت کرده و از پله دوم بازی را شروع کرده اند.

سلیمی در پایان با اشاره به اتمام فصل تابستان و عدم معرفی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از رئیس جمهور درخواست می کنیم هرچه سریع تر وزیر مربوطه را به مجلس معرفی کند و همچنین معوقات معلمان را نیز پرداخت کند.

مصری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: استنادات شما مرتبط با فرمایشات نبود از طرفی نماینده در اظهارنظر آزاد است بنابراین کسی هم مانع صحبت های شما نشد، همچنین در آئین نامه نیامده است که نمایندگان در تذکر اظهارنظر کنند و تذکر تنها برای اداره جلسه است، از آنجایی که نمایندگان به رعایت قوانین آئین نامه مقید هستند تاکید می کنم در آئین نامه به زمانبندی اشاره شده و از شما درخواست می کنم آن را رعایت کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز