خبرگزاری کار ایران

واشنگتن اگزمینر گزارش داد؛

آمریکا باید سریع‌تر خود را از عربستان سعودی جدا کند/ تصحیح اشتباهات در قبال ایران، توقع مردم آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۲۵۳

واشنگتن اگزمینر در گزارشی بر ضرورت جدایی آمریکا از عربستان سعودی تاکید کرد و این اتحاد را خطرناک و بی نتیجه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن اگزمینر، سیاست خارجی ایالات متحده باید تنها به یک چیز فکر کند و آن هم مردم آمریکاست. 

 مردم از سیاستگذاران و قانونگذاران واشنگتن انتظار دارند که همواره منافع خود را حفظ کنند، نه این که مدام به فکر درگیری‌های جهانی باشند. بنابراین اهمیت دادن به امنیت ملی اتفاقی ضروری است.

گاهی تصمیماتی از سوی آمریکا اتخاذ می‌شود که تنها باعث ایجاد درگیری‌های نظامی غیرضروری می‌شود که تنها راه‌های دیپلماسی را مسدود می‌کند.

تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران یکی از این موارد است. عموم مردم آمریکا این توقع را دارند که آمریکا به فکر منافع بلندمدت باشد و اشتباهات خود را تصحیح کند. 

نکته مهم دیگر این است که مردم آمریکا می‌خواهند بدانند که چرا دولت کشورشان از متحدان همیشگی خود مانند اروپا دور شده است و به سمت عربستان سعودی متمایل شده است.  

در مورد عربستان سعودی واشنگتن به شدت ساده‌لوحانه عمل می‌کند. این اتحاد برای آمریکا دستاورد چندانی ندارد حتی در مقابله با ایران هم به‌ آنها کمک نمی‌کند؛ چراکه ریاض تصور می‌کند که هر چیزی که برای ریاض مهم و مطلوب است برای آمریکا نیز مطلوب و مناسب است.

از سوی دیگر وابستگی گسترده یک ملت به کشور دیگر انواع شرارت‌ها را به وجود می‌آورد. در هم آمیختن اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا با کشورهای دیگر، با گذر از منافع ملی باعث ورود به یک مسیر خطرناک خواهد شد و امنیت مردم آمریکا را تضعیف خواهد کرد.

این حقیقت را نمی‌توان انکار کرد که این آمریکاست که باید برای ریاض تعیین تکلیف کند نه عربستان برای آمریکا. اکنون مؤثرترین راه کاخ سفید برای حل بحران‌های کنونی، جدا کردن خود از سیاست‌های سعودی است که امنیت و شکوفایی را از آمریکا خواهد گرفت. 

 ایالات متحده از مشارکت در عملیات هوایی عربستان سعودی در یمن چیزی به دست نمی‌آورد. در هر صورت، این درگیری فقط آمریکا را مقصد گروه‌های تروریستی القاعده و دوست این دولت اسلامی قرار می‌دهد. زمانی که واشنگتن اسلحه به ریاض می‌فروشد، ایلات متحده منفعتی کسب نمی‌کند برخی از این تسلیحات به طور غیرقانونی به گروه‌های بسیار افراطی منتقل می‌شوند که ایالات متحده در تلاش برای نبرد با آنها است.

درگیری خصمانه با ایران منافع ایالات متحده را تضعیف می‌کند. بعد از گذشت نزدیک به دو دهه از عملیات نظامی ایالات متحده در خاورمیانه، دستاوردی از این عملیات برای آمریکا کسب نشده‌ است و ورود به جنگ دیگری در خلیج فارس و با ایران بدترین اتفاق است.

جنگ غیرضروری با ایران چیزی است که از اتحاد با عربستان برای آمریکا حاصل می‌شود. آمریکا باید بداند که هرگز دو کشور با منافع کاملا مشترک وجود ندارد و این گونه اتحادها مانند اتحاد آمریکا و سعودی‌ها می‌تواند باعث نتایج نامطلوبی برای آمریکا شود که تنها باعث تضعیف آمریکا خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز