خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

برق برخی از ادارات دولتی پرمصرف در ساعات اوج قطع شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۸۵۹

وزیر نیرو با عنوان اینکه در سال گذشته ۲۰۰۰مگاوات مدیریت مصرف داشته‌اند از قطع برق ادارات دولتی پرمصرف خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در پایان جلسه هیات دولت درباره قطع برق مشترکان و دستگاه‌هایی که پرمصرف هستند و تعداد آنها گفت: ابتدا این مسئله را مطرح کنم که به پیشنهاد وزارت نیرو هیات محترم وزیران تصوب کرد که ما بحث ایجاد محدودیت برای مشترکان پرمصرف را از خود سازمان‌های دولتی شروع کنیم.

وی ادامه داد: در حالی که انتظار داریم سایر مصرف‌کنندگان در بخش‌های تجاری و خانگی هم رعایت کنند اما ما از خود دولت شروع کردیم به همین منظور پارسال هیات وزیران دو مصوبه داد که اختصاص به سال گذشته نداشت و برای فصل گرم در همه سال‌ها بود تا زمانی که مصوبه لغو یا جایگزینی پیدا کند.

وزیر نیرو گفت: مصوبه‌ها در ۱۹ خرداد و ۱۳ تیر ماه بود که در مصوبه اول بحث تغییر ساعت کار اداری در چهار استان مطرح شد و در مصوبه دوم به استانداران کلیه استان‌ها اجازه داده شد که با توجه به اطلاعاتی که شرکت‌های توزیع برق عرضه می‌کنند و اجازه تغییر ساعت کار ادارات را داشته باشند به نحوی که دستگاه‌های سرمایشی فشار کمتری به شبکه برقی بیاورند که با قطعی برق و خاموشی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه تجربه خیلی خوبی در سال گذشته بود و توانستیم در مجموع حدود ۲ هزار مگاوات مدیریت مصرف کنیم، گفت: امسال بحثی در هیات دولت درباره تغییر ساعت اداری تهران با توجه به ویژگی‌ها مراکز و ارتباط‌های بیرن مطرح شد و گفته شد تغییر ساعت می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

وزیر نیرو ادامه داد: این موضوع در جلساتی با وزیر کشور و استاندار تهران بررسی شد و قرار شد که ساعت کار را امسال در تهران تغییر ندهیم اما در عوض سازمان‌های دولتی با تاکید از استانداری تهران اولا دمای آسایش را (۲۴-۲۵ درجه) رعایت کنند. همچنین اگر جایی از حد متعارف تجاوز شد استاندار موظف شد تذکر داده و نسبت به قطع برق در فاصله زمانی اوج بار اقدام کند. در این زمینه موارد بسیار معدودی انجام شده است و مراکزی برای ساعاتی به علت رعایت نکردن حد متعارف قطعشان برق و بعد وصل شده است.

اردکانیان با بیان اینکه امسال فصل گرم زودتر شروع و افزایش دمای سراسری وجود داشته و از طرفی هر یک درجه افزایش دما ۱۳۹۰ مگاوات بیشتر می‌طلبد با همراهی مردم شرایط خوبی داریم.

وی افزود: تعرفه‌هایی که امسال وضع شده موثر بوده و مشترکان پرمصرف پارسال، امسال به میزان قابل ملاحضه‌ای به خوش مصرف‌ها پیوستند.

وزیر نیرو درباره تعرفه رمزارزها گفت: مصوبه‌ای در دستور کار کمیسون اقتصادی هیات وزیران است که بزودی به هیات وزیران می‌آید که در صورت پذیرش اصل موضوع تعرفه آن هم مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز