خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

سفیر حواس پرت انگلیس، آدم بسیار احمقی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۵۳

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: سفیر حواس پرتی که انگلیس به آمریکا قالب کرد، کسی نیست که ما را به وجد بیاورد؛ او آدم بسیار احمقی است.

به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر نوشت:

سفیر حواس پرتی که انگلیس به آمریکا قالب کرد، کسی نیست که ما را به وجد بیاورد؛ او آدم بسیار احمقی است.

او باید درباره مذاکرات شکست خورده برگزیت با مردم کشورش و نخست وزیر ترزا می صحبت کند و از انتقاد من درباره اینکه چقدر بد به این مسئله رسیدگی شد، رنجیده نشود.

من به ترزا می گفتم چگونه به این توافق (برگزیت) برسد اما او راه احمقانه خودش را در پیش گرفت و نتوانست کار را به سرانجام برساند. این یک فاجعه است!

من، سفیر انگلیس را نمی شناسم اما به من گفته‌اند که او احمق و اهل خودنمایی است.

به او بگویید آمریکا اکنون بهترین اقتصاد و ارتش را نسبت به هر جای دیگر دنیا دارد و هر دو این‌ها اقتصاد و ارتش آمریکا فقط بهتر و قوی‌تر می‌شوند!

روز یکشنبه «کیم داروش» سفیر انگلیس در آمریکا با ارسال  پیام‌های محرمانه به دفتر نخست‌وزیری کشورش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را فردی «بی‌منطق، متزلزل و بی‌کفایت» معرفی کرد. 

«کیم داروش» در تماس‌ها و گزارش‌های محرمانه خود به لندن، شخصیت ترامپ را مورد انتقاد قرار داده است  و به لندن هشدار داده که سیاست‌ها و اوضاع کاخ سفید به‌طرز بی‌سابقه‌ای ناکارآمد شده و دوره ریاست‌جمهوری ترامپ می‌تواند با یک بی‌آبرویی به پایان برسد.

در این پیام‌ها  به درگیری‌های داخلی و آشوب در کاخ سفید، مدیون بودن ترامپ به روسیه، نابودی  نظام تجاری جهان بر اثر سیاست‌های اقتصادی ترامپ و ابراز نگرانی از احتمال حمله نظامی ترامپ به ایران اشاره شده است.

در این پیام‌ها سفیر انگلیس اعلام می‌کند که باور ندارد شرایط آمریکا به روال عادی خود بازگردد.

سفیر انگلیس در پیام‌های خود همچنین ادعای اخیر ترامپ در لغو حمله موشکی به ایران به دلیل کشته شدن ۱۵۰ نفر را دروغ و کذب دانسته است.

این روزنامه در پایان تحلیل کرد که اظهارات تند و جنجالی سفیر انگلیس در آمریکا می‌تواند رییس‌جمهور آمریکا را خشمگین کند و باعث ایجاد بحران در روابط میان انگلیس و آمریکا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز