خبرگزاری کار ایران

نیوزویک:

مسیر انتخابی ترامپ در مورد ایران، به سمت آغاز جنگ می‌رود/ اروپا بودجه بیشتری به اینستکس اختصاص دهد

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۰۳

نیوزویک در گزارشی به بررسی سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به  نقل از نیوزویک، «رابرت مالی»  رئیس و مدیر اجرایی اندیشکده «گروه بین‌المللی بحران» در مورد سیاست خارجی ترامپ در مقابله با ایران گفت: ترامپ تصور می‌کند با روش فعلی می‌تواند به مذاکره با ایران برسد. اما غافل از این موضوع است که چنین چیزی رخ نمی‌دهد. مسیری که او در حال طی آن در مورد ایران است، تنها به جنگ خواهد رسید، چیزی که ترامپ خواهان آن نیست. 

«وندی شرمن» از دیگر مذاکره‌کنندگان ارشد دوره اوباما در این باره گفت: اطرافیان ترامپ او را به سمت جنگ با ایران هدایت می‌کنند. ترامپ می‌داند هواداران و متحدانش جنگ نمی‌خواهند به همین خاطر هم بود که از جنگ با ایران در حادثه پهپاد منصرف شد؛ چراکه می‌دانست این جنگ او را تنهاتر می‌کند.

این در حالی است که متحدان اروپایی آمریکا و روسیه و چین خواهان چنین وضعیتی نیستند و از ترامپ خواسته‌اند به تعهدات بین‌المللی و برجام متعهد باشد. اروپا برای کاهش تنش‌ها در جهت راه‌اندازی اینستکس تلاش می‌کند. 

«ریچارد دالتون» سفیر اسبق انگلیس در ایران هم در مورد تلاش اروپا برای راه‌اندازی اینستکس گفت: اروپا برای آنکه اینستکس را به خوبی اجرا کند، باید بیشتر تلاش کند و بودجه به مراتب بیشتری به آن اختصاص دهد.

این در حالی است که ایران گام‌های اجرایی خود را برای کاهش تعهدات برجامی را بداشته است و در مقابل عدم اجرای تعهدات برجامی سایر طرف‌های برجام دست به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم زده که این تصمیم موجب نگرانی طرفین برجام شده است و از سوی دیگر ایران تهدید کرده که در صورت عدم اجرای تعهدات اروپاییان گام سوم بسیار جدی‌تر خواهد بود. حال باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد آیا مسیر انتخابی ترامپ در نهایت به مذاکره و کاهش تنش‌ها منجرها خواهد شد و یا موجب آغاز درگیری نظامی میان ایران و آمریکا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز