خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

تنقیح قوانین مربوط به تولید تا پایان تیرماه نهایی می‌شود/ استخراج بیت کوین از برق صنعتی خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۶۰۲

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت ایزوفام در شهرک صنعتی شمس آباد استان تهران، گفت: برای حمایت از تولید تمامی قوانین و مقررات مربوط به این بخش در معاونت قوانین مجلس مورد بررسی قرار گرفته که تنقیح قوانین مربوط به تولید تا پایان تیرماه نهایی می شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی عصر امروز (یکشنبه، ۹ تیرماه) پس از بازدید و افتتاح طرح های توسعه شرکت ایزوفام واقع در شهرک صنعتی شمس آباد استان تهران، در جمع خبرنگاران درباره این بازدید و در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده که به صورت آزمایشی در حال اجرا است ضمن تبریک هفته صنعت به تولید کنندگان و صنعت گران کشور که امروز پیشران توسعه کشور هستند گفت: بازدید امروز به خاطر این بود که از اوضاع شهرک صنعتی شمس آباد مطلع شویم و بازدیدی از شرکت صنایع ایزوفام داشته باشیم که امروز چهار محصول جدید خود را رونمایی و افتتاح کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرکت ایزوفام کار خیلی خوب و سامان یافته ای انجام می دهد و به عنوان صنعتگر نمونه نیز معرفی شده است.

وی در ادامه گفت: عنوان شده بود که شهرک صنعتی شمس آباد با رکود مواجه است که در جلسه امروز مشکلات صنایع مطرح شد که یکی از آن ها موضوع مالیات بر ارزش افزوده است که در حال حاضر به صورت موقت اجرا می شود.

لاریجانی با یادآوری اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده قابل تجدید نظر است، افزود: کلیات این لایحه در مجلس به تصویب رسیده ولی به این دلیل که جزئیات مختلفی داشت مقرر شد به صورت دو شوری مجددا در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در نشست با صنعتگران تاکید شد که محصول به مشتریان واقعی ارائه شود تا نظام‌ مالیاتی نیز در کشور به درستی پیاده سازی شود.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در صورت برقراری چنین رابطه ای بین خریدار و فروشنده واقعی می توان امیدوار بود که مشکلات گذشته مالیاتی صنعتگران را با تفاهم رفع و رجوع کرد.

لاریجانی یادآور شد: در این نباید تردید کرد که سیاست کلی نظام و مجلس حمایت از تولید است و در این راستا باید با کمک به تولید کنندگان مشکلات آن ها را حل کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید با اخذ کمک از بانک ها و رعایت نظامات مالیاتی و تامین اجتماعی باتوجه به شرایط تولید کنندگان با ظرفیت بیشتری بتوانند به تولید ادامه دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره کمبود برق شهرک های صنعتی و استخراج بیت کوین با استفاده از برق صنعتی، گفت: این اقدام خلاف قانون است چراکه استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف می کند و همین نوع استفاده ها است که مجال تولید را کاهش می دهد. چنانچه موردی در این زمینه باشد باید به جد رسیدگی شود. قطعا برای حل معضلات تولید کنندگان با وزارت نیرو مذاکره خواهم داشت.

لاریجانی درباره اینکه شهرک های صنعتی چه میزان می تواند بر اشتغال زایی تاثیر گذار باشد، گفت: قطعا رونق شهرک های صنعتی به ایجاد اشتغال می انجامد و لازم است که استاندار تهران نیز جلسات ویژه ای برای حل مشکلات شهرک صنعتی شمس آباد تدبیر کند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از این مشکلات مربوط به جنس تکنولوژی قدیمی مورد استفاده و یا موضوع سرمایه درگردش  باشد که باید این موضوعات احصا و حل و فصل شود.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: در حال حاضر در معاونت قوانین مجلس بررسی جدی مختص قوانین تولید صورت گرفته که شامل بررسی قوانین در بخش های صنعت ، معدن و کشاورزی می شود که تمامی مقررات و قوانین اعم از بخشنامه ها و دستورالعمل ها را مورد بررسی قرار می دهد که این اقدام تا پایان تیرماه نهایی شده و تمامی قوانین مربوط به تولید تنقیح خواهد شد و قوانین زاید مشخص می شود.

پیش از این بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی در جریان مشکلات و معضلات تولیدکنندگان شهرک صنعتی شمس آباد قرار گرفت.

محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در این بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز