خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن استان قم:

گسترش محدوده ساخت و ساز شهرهای بزرگ به مصلحت نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۱۳

نماینده مردم قم در مجلس گفت: گسترش محدوده ساخت و ساز شهرهای بزرگ به مصلحت نیست، زیرا ایجاد امکانات شهری و فراهم کردن آب، برق و گاز دشوار است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است امروز (پنجشنبه ۶ تیر) در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان قم گفت: با تصمیم گیری هایی که در مجلس شورای اسلامی انجام شده است، روستاهایی که متقاضی سکونت در آنها بیشتر است را می توانیم با نظر کارشناسی بنیاد مسکن تغییراتی در محدوده آنها ایجاد کنیم و در شورای برنامه ریزی به تصویب برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان قم نیز به لحاظ کمبود محدوده ساخت و ساز مشکلاتی وجود دارد، بیان کرد: بنیاد مسکن باید شناسایی های لازم برای گسترش محدوده شهری را در شهرهای کوچک و متوسط انجام داده و سپس در شورای برنامه ریزی استان به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: زمین هایی که با گسترش محدوده شهری امکان ساخت و ساز دارند، باید برای واگذاری آنها به زوج های جوان اولویت قائل شویم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گسترش محدوده ساخت و ساز در شهرهای بزرگ به مصلحت نیست، زیرا بردن امکانات شهری و انشعابات آب، برق، گاز و... سخت می شود، مگر اینکه شهرک های اقماری که ۲۰ کیلومتر فاصله با شهرهای بزرگ دارند، را گسترش دهیم.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه شهر قم گسترش پیدا کرده و هنوز مناطقی مانند پردیسان پُر نشده اند، گفت: نیازی به گسترش محدوده شهری قم احساس نمی شود، بنیاد مسکن باید در زمین های موجود ساخت و ساز کند، سپس اگر جایی باقی نماند، شهرک هایی اقماری ساخته شوند.

وی ادامه داد: روستاها برای پیگیری کارهایشان نیاز به متولی دارند و بنیاد مسکن استعداد این کار را دارد. یک زمانی هم در مجلس این موضوع در دست اقدام بود.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: مناطق بافت فرسوده قم باید بهسازی  شود. گذر خان، مدرسه خان و چند حمام و آب انبار قدیمی در قم تاریخی هستند، اما سایر مناطق اطراف آنها نیاز به بهسازی دارند. بنیاد مسکن و اداره میراث فرهنگی جلسه ای برگزار کند تا این بافت فرسوده متناسب با اطراف حرم تغییر یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز