خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله اراکی:

امروز دایره مقاومت، جبهه ذلت را محاصره‌ کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۷۳۵

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز یک دایره مقاومت شکل گرفته و جبهه مقاومت جبهه ذلت را محاصره‌ کرده است و بدانید حلقه محاصره‌ای از جبهه مقاومت شکل گرفته و این حلقه از ایران و تهران آغاز می‌شود و تا یمن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: در شب‌های قدر خداوند سرنوشت مخلوقات را رقم می‌زند و قرآن کریم هم در این شب نازل شده‌ است درنتیجه باید از این ایام بیشتر و بهتر استفاده کنیم. امیدواریم خداوند در این شب‌های قدر پیروزی ملت ایران بر دشمنانش را مقدر کند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: با نماز و روزه‌داری باید برای دست‌یابی به اهداف بزرگ کمک گرفت. خداوند صبر را به عنوان عزم امور نام می‌برد. وجود مقدس امیرالمومنین (ع)‌ مظهر انسان کامل و فضایل الهی است و روایت ما از ایشان تجسم صبر و مقاومت را نشان می‌دهد. ما اگر بخواهیم سیره‌ای بیابیم که صبر و مقاومت را به بهترین شکل نشان داده باشد چهره‌ای بهتر از علی(ع)‌ نخواهیم یافت.

این سیاستمدار روحانی با اشاره به ضرب‌المثلی فارسی خاطرنشان کرد: همیشه صبر و مقاومت همراه با پیروزی است. بین صبر و پیروزی رابطه وجود دارد و این رابطه بین ولایت امام علی(ع) و پیروزی او هم وجود دارد. جریان خیبر که جریان معروف تاریخی است، حوادث آن حوادثی خرد نیست بلکه نشان‌دهنده سنت الهی در جامعه بشری است. سیره رسول اکرم(ص) در این مدت بیست‌وسه سال بیانگر سنت‌های کلی الهی است.

وی ضمن تشریح جنگ خیبر گفت: یکی از آیات قرآن می‌فرماید اگر شما از دین خدا برگردید خداوند در آینده قومی را می‌آورد که آن‌ها بر عهدشان پایدار خواهند بود و بر پیمانی که با خدا بسته‌اند استوار خواهند بود و این‌ها پیمان شکنی نخواهند کرد و در نهایت پیروز خواهند شد. در تفاسیر درباره این قوم بحث شده و در زمان رسول اکرم(ص) زمانی که این آیه نازل شد مردم از پیامبر پرسیدند که این قوم چه کسانی هستند و پیامبر هم در پاسخ گفت این قوم از تبار سلمان فارسی است.

این سیاستمدار گفت: ما اگر می‌گوییم جبهه مقاومت اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و نظامی همه این جلوه‌های مقاومت در ثبات و پایداری اطاعت از دو پیمان است یکی پیمان خدا و دیگری پیمان نصرت.

اراکی تصریح کرد:‌ ما امروز جبهه مقاومتی داریم که چهل سال است پایداری را اثبات کرده است. روز قدس روز اعلام جهانی گسترده پیمان با خداست و کسانی که روز قدس ثبات خود در جبهه مقاومت را اعلام می‌کنند یعنی اعلام می‌کنند که ما بر این دو پیمان پایدار هستیم.

وی افزود: امیدواریم به سرعت ثمره این پایداری را بچشیم و بتوانیم برای جهانیان اثبات کنیم پیروزی از آن جمهوری اسلامی است. آمریکا و استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و عرب‌های بی‌فرهنگ حاشیه جنوبی خلیج فارس و حکام عرب که واقعا نماد ذلت و خاری شده‌اند، همانطور که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت نماد عزت است. این جبهه که در جمهوری اسلامی جلوه خود را یافته است از تهران و ایران آغاز شده و به عراق و لبنان و سوریه و فلسطین و یمن کشیده شده است.

اراکی گفت: امروز یک دایره مقاومت شکل گرفته و جبهه مقاومت جبهه ذلت را محاصره‌ کرده است و بدانید حلقه محاصره‌ای از جبهه مقاومت شکل گرفته و این حلقه از ایران و تهران آغاز می‌شود و تا یمن ادامه دارد و شما در این حلقه محاصره هستید و یقین بدانید عمر شما به زودی به پایان خواهد رسید و جبهه مقاومت به پیروزی حتمی دست خواهد یافت.

وی در پایان تاکید کرد: در جبهه مقاومت اقتصادی با صبر و پایداری پیروز خواهیم شد و در جبهه مقاومت نظامی و سیاسی و فرهنگی پیروزی از آن ملت ما و جبهه مقاومت و رهبر معظم انقلاب و از آن همه مظلومانی است که پایداری می‌کنند و بر خط ثبات با پیمان خدا ثابت قدم هستند امیدواریم روز قدس امسال روز پایداری و مقاومت باشد و ان‌شاءالله عیدی مسلمانان پیروزی مسلمین علیه استکبار جهانی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز