خبرگزاری کار ایران

چنارانی خطاب به بطحایی:

هیچ جای دنیا تا این حد مدارس خصوصی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۲۹۳

نماینده مردم نیشابور خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: کنکور و مافیای آن امروز در آموزش و پرورش سیطره یافته در حالی که ۸۵ تا ۹۰ درصد رشته های دانشگاهی به کنکور نیازی ندارند لذا این سوال مطرح می شود که کنکور چه منفعتی برای وزارت آموزش و پرورش دارد که به مافیا در این وزارتخانه کمک می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  هاجر چنارانی در نشست علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، در تشریح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه در راستای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و انسانی چه اقداماتی انجام شده است؟، گفت: هر زمانی که در جمع فرهنگیان حاضر می شویم عنوان می کنند که تعداد ما زیاد است اما زیادی نیستیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی مبنی بر اینکه اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای احتساب آخرین مدرک تحصیلی معلمان چه بوده است، افزود: آموزش و پرورش جایگاه بسیار بالایی دارد و رهبر معظم انقلاب به این وزارتخانه به عنوان یکی از مهم ترین ارکان اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش می تواند یک شهروند فعال تربیت کند، ادامه داد: بین یک هیات علمی و یک معلم و آموزگار چه تفاوتی وجود دارد، تمام جامعه می دانند که کار آموزگار سخت تر است اما آیا مزایایی که برای هیات علمی در نظر گرفته می شود به معلمان نیز داده می شود.

چنارانی با تاکید بر اینکه خصوصی سازی مدارس از ۷ درصد به ۱۳ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: آیا شعار انقلاب اسلامی پولی کردن مدارس بود، در هیچ جای دنیا تا این حد مدارس خصوصی وجود ندارد، در خصوصی سازی مدارس چه منفعتی وجود دارد که تا این حد به دنبال آن هستید.

وی با بیان اینکه قرار بود حافظه محوری در مدارس کنار گذاشته شود اما هم اکنون نمره ۲۰ جای خود را به عالی داده و همان نظام حافظه محوری پابرجا است، افزود: کنکور و مافیای آن امروز در آموزش و پرورش سیطره یافته در حالی که ۸۵ تا ۹۰ درصد رشته های دانشگاهی به کنکور نیازی ندارند لذا این سوال مطرح می شود که کنکور چه منفعتی برای وزارت آموزش و پرورش دارد که به مافیا در این وزارتخانه کمک می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه فاصله حقوق معلم با پزشک حدود ۴۰ درصد است، ادامه داد: یک دندانپزشک سه ساعت کار می کند و به اندازه حقوق یک ماه معلم دریافتی دارد.

وی از عدم ارتقای بحث درمان فرهنگیان همانند کارت طلایی، بیمه طلایی و سایر بخش های مرتبط با حوزه درمان آن ها انتقاد کرد.

چنارانی ضمن انتقاد از کاهش بودجه سالانه وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امسال شامل افزایش حقوق نشده است و متاسفانه ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش به پرداخت حقوق اختصاص می یابد و دیگر بودجه ای برای سایر بخش های این وزارتخانه نیست.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش نباید خود را درگیر ساخت و ساز مدارس کند، افزود: این وظیفه باید برعهده شهرداری ها در شهرها و بنیاد مسکن در روستاها گذاشته شود و اختصاص درصدی از واردات، صادرات، مالیات و فروش نفت به این وزارتخانه ضروری است.

چنارانی با اشاره به اینکه تعریف سیستم مناسب برای رفاه و معیشت فرهنگیان و اصلاح وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از مطالبات به حق این قشر است، ادامه داد: برای زیرساخت های اقتصادی این وزارتخانه چه اقداماتی صورت گرفته است، در حالی که آموزش و پرورش ۴ اردوگاه کشوری دارد چرا باید معلمان در سفرهای خود در مدارس ساکن شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر وزارتخانه باید یک پیوست آموزش و پرورش داشته باشد، گفت: چرا یک دانش آموز باید به دلیل نبود امکانات در آتش بسوزد، وزارت نفت در این بخش چه اقداماتی انجام داده است، سایر وزارتخانه ها نیز وظایف خود را در برابر آموزش و پرورش به درستی انجام نداده اند در حالی که وزارت اقتصاد می تواند با همکاری بانک های عامل برای جذب سرمایه گذار اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز