خبرگزاری کار ایران

سعیدی مبارکه در نطق میان دستور:

برای کاهش مشکلات مردم، حتی به میزان اندک نیز چاره‌ای اندیشیده شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۹۱۶

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این روزها در هر محفلی که حضور می‌یابیم، حرف از تحریم ها، ناامیدی و مشکلات اقتصادی در کشور است که باید برای کاهش این مشکلات حتی به میزان اندک نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا، زهرا سعیدی‌مبارکه در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: هفته معلم و کارگر را گرامی می داریم، امیدوارم در عمل قدر این اقشار عزیز را بدانیم و بی توجهی به خواسته این دو قشر تبعات بدی برای کشور در سال های آینده رقم می زند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست غیرعلنی مجلس درباره بررسی تغییر قیمت بنزین ادامه داد: چرا باید در شرایط تحریمی، مردم گرفتار چنین مسائل و مشکلاتی شوند و با وجود تمام فرصت ها و منابع، مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم شده باشد.

وی تصریح کرد: این روزها در هر محفلی که حضور می‌یابیم، حرف از تحریم ها، ناامیدی و مشکلات اقتصادی در کشور است که باید برای کاهش این مشکلات حتی به میزان اندک نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهان آینده به شدت در حال تغییر است، افزود: عنوان شده که در ۳۰ سال آینده جهان به اندازه ۳۰۰ سال قبل پیش از آن تغییر می یابد، ما برای این آینده چه کرده ایم و گذشتگان برای آینده امروز ما چه کردند؟  

وی ادامه داد: شاید در ۳۰ سال آینده شخصی در مجلس حضور یابد و سعیدی امروز در مجلس را مورد انتقاد قرار دهد که برای آینده ای که قرار بود فناوری، اطلاعات و ارتباطات به این سطح از پیشرفت برسد، اما اقدامی برای آن انجام نشد.

سعیدی مبارکه با بیان اینکه امروز تفکر ما به صورت خطی و فناوری های جدید به صورت نمایی در حال رشد است، اظهار کرد: امروز در شرایط تحریم ها به قدری درگیر روزمرگی ها شده ایم که غافل از این هستیم که امروز ثروت بیشتر کشورهای ثروتمند از طریق تفکر دیجیتالی کسب می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم از هیات رئیسه مجلس و نخبگان درخواست کرد که مجمعی برای ایجاد تفکر دیجیتال به معنای واقعی در کشور تشکیل شود که وزارت ارتباطات می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند و باید کمیسیون ویژه ای در این باره تشکیل شود.

وی با بیان اینکه امروز داده و اطلاعات، چاه نفت جهان شده است، افزود: متاسفانه ما هنوز به دنبال راهکاری برای فروش نفت خود هستیم، در حالی که کشورهای دیگر بر روی موضوع داده و اطلاعات کار می کنند.

سعیدی مبارکه ادامه داد: بسیاری از نخبگان دانشگاهی ما در سطح جهانی در حوزه داده ها و اطلاعات فعالیت می کنند که اگر به آنها فرصت داده شود، حرف های زیادی برای بیان کردن دارند.

وی با بیان اینکه تفکر ما سنتی است در حالی که فرزندان ما دیجیتالی فکر می کنند، تاکید کرد: شاید ایجاد گفتمان تفکر دیجیتال با حفظ ارزش ها همانند تفکر جوان گرایی که مجلس دهم در شکل گیری آن نقش بسزایی داشته و استفاده از نیروهای جوان در دولت و در کابینه دیده می شود، می تواند نقش بسیاری در آینده و پیشرفت کشور داشته باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ایران برای کشف داده ها و اطلاعات، برنامه ریزی دقیقی ندارد، افزود: شاید تفکر ما را به سمتی هدایت کرده اند که نتوانیم به تولید ثروت دست یابیم که موضوع اقتصاد دانش بنیان به اطلاعات محدود ما کمک می کند.

سعیدی مبارکه با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده در فضای الکترونیک می تواند به اقصاد کشور کمک کند، ادامه داد: باید تلاش شود که بازاریابی دیجیتال در کشور ایجاد شود تا دیگر نگران تحریم ها و ورودی ها و خروجی ها نباشیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم آینده نگری و فکر عمیق و برخورد واقعی با واقعیت ها را بتوان به یک گفتمان تبدیل کرد تا از این طریق تولید ثروت کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تشکر از نمایندگان درخصوص عدم موافقت با افزایش قیمت بنزین گفت: امیدوارم نظمی در ستاد تنظیم بازار و بین این ستاد و دستگاه های متولی ایجاد شود تا مردم بتوانند کالاها را با قیمت مناسب خریداری کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت جدی و ویژه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی شد و اظهار کرد: از کمیسیون عمران به دلیل برنامه ریزی برای قشر راننده تشکر می کنم و از دولت درخواست دارم که برای معلمان حق التدریسی و پیش دبستانی ها اقدام ویژه ای انجام شود و اعمال مدارک تحصیلی این گروه از فرهنگیان انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز