خبرگزاری کار ایران

در دیدار سران عشایر نینوا با سفیر ایران در بغداد مطرح شد:

تاکید سران عشایر و مقاومت موصل عراق بر تقویت همکاری با ایران

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۵۸۰

تعدادی از سران عشایر وشیوخ استان نینوا وگروهی ازفرماندهان مقاومت دردیدار با سفیر ایران بر تقویت همکاری‌ها با کشورمان تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، چند‌تن از سران عشایر و شیوخ و نمایندگان اهل سنت، شبک و ترکمان و دیگر شخصیت‌های موصل مرکز استان نینوای عراق  با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با ایرج مسجدی دیدار و گفت‌وگو کردند. 

سران عشایر در این دیدار با عرض تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گزارشی از وضعیت اهالی موصل در دوره پس از پایان جنگ با داعش ارائه کردند. 

آنها در این دیدار با اشاره به اهمیت روند بازسازی مناطق آزاد شده از دست گروهک تکفیری تروریستی داعش از شرکت های ایرانی خواستند در این روند حضور فعال داشته باشند. 

در این دیدار همچنین 'حنین القدو' نماینده پارلمان عراق و مسئول عملیات تیپ ۳۰ الحشد الشعبی و تعداد دیگری از فرماندهان مستقر در دشت نینوا نیز حضور داشتند. 

گفت و گو در خصوص مناسبات دو کشور در زمینه اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی و توسعه حضور شرکت های ایرانی در استان نینوا و مشارکت فعال در روند بازسازی این منطقه از دیگر محورهای گفت و گو شخصیت های عراقی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بود. 

مسجدی سفیر ایران در بغداد نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیشرفت های سیاسی و امنیتی عراق، بر تداوم حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت دوست و برادر در دوره بازسازی همچون دوره جنگ با تروریسم تاکید کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز