خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایرانیان نیازی به حمایت‌های فریبکارانه و جنگ افروزانه آمریکا ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۸۳۱

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به همتای آمریکایی‌اش گفت: از نظر آمریکا، مواضع حقوق بشری که قبلا ابزاری سیاسی بود، حالا به کالایی برای خرید و فروش هم تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات مداخله‌جویانه همتای آمریکایی‌اش گفت: برای همه دنیا روشن شده که رژیم آمریکا نه اعتقادی به حقوق بشر دارد و نه از هیچ وجاهت اخلاقی و مشروعیتی برای دخالت در اینگونه مسائل برخوردار است تا ژست حقوق بشری بگیرد. سکوت شرم‌آور وزارت خارجه آمریکا در قبال گردن زدن و به صلیب کشیدن ۳۷ نفر فعال سیاسی و اقلیت مذهبی در عربستان جدیدترین مثال برای این واقعیت است که از نظر آمریکا، مواضع حقوق بشری که قبلا ابزاری سیاسی بود، حالا به کالایی برای خرید و فروش هم تبدیل شده است.

موسوی افزود: تروریسم اقتصادی آمریکا از طریق تحریم‌های کور علیه یک ملت بزرگترین و گسترده‌ترین نقض حقوق اقتصادی و اجتماعی بشر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: رعایت حقوق بشر برای همه کشورها لازم است؛ ولی آمریکا با پرونده سیاهی که به لحاظ حقوق بشری در داخل و خارج آمریکا دارد، ضرورت دارد یک بازنگری فوری در این خصوص  انجام دهد. نقض مستمر حقوق اقلیت‌های نژادی و مذهبی در داخل آمریکا و صادرات میلیاردی اسلحه برای کشتار غیر نظامیان تا شکنجه در زندان‌های مخوف و اعمال یکجانبه تحریم‌های بی‌رحمانه علیه سایر ملت‌ها تنها بخشی از این کارنامه است. ایرانیان نیازی به حمایت‌های فریبکارانه و جنگ افروزانه آمریکا ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز