خبرگزاری کار ایران

موسسه وودمکنزی گزارش داد؛

ایران راهی برای فروش نفت خود پیدا می‌کند/ ترامپ چشم به همراهی عربستان دوخته است/ پیش‌بینی ادامه روند افزایش قیمت بنزین در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۵۳۳

موسسه وودمکنزی در گزارشی، افزایش قیمت بنزین در آمریکا را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وب سایت موسسه وودمکنزی، این موسسه در تازه‌ترین تحلیلی که به دنبال لغو  معافیت‌های نفتی منتشر کرده‌ است، آینده صادرات نفت ایران و اثر آن بر قیمت‌های جهانی نفت را به دو صورت پیش‌بینی کرده‌ است.

این گزارش در اولین پیش‌بینی خود این‌گونه تحلیل می‌کند که صادرات نفت ایران با وجود فشار آمریکا حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز ادامه خواهد داشت.

اما بر اساس تحلیل دوم اگر ترامپ به دنبال به صفر رساندن صادرات نفت ایران باشد، با توجه به نزدیک شدن تابستان، با رشد چشم‌گیر قیمت بنزین مواجه خواهد شد که آمریکا هم تحت تاثیر این اتفاق قرار می‌گیرد.

این گزارش «افزایش قیمت در آمریکا» را به‌ عنوان عاملی دانسته که تصمیمات ترامپ در مورد لغو معافیت‌ها را مورد تردید قرار می‌دهد.

ترامپ برای کاهش قیمت بنزین در آمریکا به دنبال راضی نگه داشتن عربستان سعودی است که از این طریق حجم تولید نفت افزایش یابد و با رشد بی‌رویه قیمت در آستانه انتخابات آمریکا مواجه نشود.

بر اساس آخرین آمار،  قیمت بنزین در آمریکا از ماه آوریل تا ژانویه با رشد ۲۶ درصدی مواجه شده‌ است.

از سال ۲۰۱۴ تاکنون رانندگان آمریکایی با چنین افزایش قیمتی روبه‌رو نبودند.

با توجه به رشد مصرف بنزین در تابستان، افزایش مصرف و افزایش قیمت موضوعی است که باعث هراس دولت ترامپ شده است.

در این میان ترامپ چشم به همراهی عربستان سعودی دوخته است. چنانچه تمام صادرات نفت ایران از بازار حذف شود، سعودی‌ها باید تولیدشان را از حدود ۸/ ۹ میلیون بشکه در روز به حدود ۷/ ۱۰ میلیون بشکه در روز برسانند تا قادر به پر کردن جای خالی ایران باشند.

این در حالی است که اکثر تحلیل‌گران بر این باورند که هدف ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران محقق نخواهد شد و ایران راهی برای فروش نفت خود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز