خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

صبر و تحمل ایران نامحدود نیست/ به زودی واکنش مناسب به اقدامات غیرقانونی آمریکا را اتخاذ می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۸۷

معاون سیاسی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران تاکنون به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، گفت: با ارزیابی جامع از شرایط، به زودی واکنش مناسب به اقدامات غیرقانونی آمریکا را اتخاذ می کنیم.

به گزارش ایلنا، رئیس و تعدادی از اعضای گروه دوستی پارلمانی اتریش و مجلس شورای اسلامی ایران امروز با معاون سیاسی وزارت امور خارجه ملاقات کردند و مهمترین موضوعات و تحولات بین المللی و همچنین روابط دو کشور در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ولفگانگ گرستل رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور در پارلمان اتریش در این ملاقات با ابراز تأسف نسبت به وقوع سیل‌های اخیر، مراتب همدردی کشورش را ابلاغ و با تمجید از سیاست‌های خردمندانه ایران در خصوص برجام، گفت: اتریش و اتحادیه اروپا تصمیم آمریکا برای خروج از برجام را مردود دانسته و نگران کاهش ارزش و اهمیت این توافق هستند. این یک واقعیت است که اروپا بیش از آمریکا به برجام نیاز دارد به همین دلیل، اتریش به همراه اتحادیه اروپا به حمایت از برجام همچنان پایبند و مصمم است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن تشکر از همدردی دولت و مردم اتریش بخاطر سیل‌های اخیر و نیز ارسال کمک به سیل زدگان، در مورد برجام افزود: برجام یک توافق بین المللی است و آمریکا با خروج خود از این توافق، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده ولی متأسفانه این اقدام غیرقانونی با واکنش مناسب از سوی شورای امنیت و یا کشورهای اروپایی مواجه نشده است.

عراقچی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و با انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات اروپا در قبال توافق هسته‌ای تاکید کرد: صبر و تحمل جمهوری اسلامی نامحدود نیست و ما با ارزیابی جامع از شرایط حاضر و بدون برخوردهای احساسی، به زودی واکنش مناسب به اقدامات غیرقانونی آمریکا را اتخاذ خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما به اندازه کافی فرصت و زمان برای جبران تبعات خروج آمریکا از برجام ارائه کرده ایم و اکنون دیگر زمان عمل فرا رسیده است. ما از مواضع سیاسی اتحادیه اروپا استقبال می‌کنیم، اما حمایت صرفاً سیاسی هیچ کمکی به ادامه برجام نمی‌کند. برجام یک توافق اقتصادی نیست و ماهیت امنیتی دارد و اگر برای اروپا اهمیت دارد باید هزینه‌های حفظ آن را هم بدهند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در ادامه در خصوص تصمیم کاخ سفید برای به صفر رساندن فروش نفت ایران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد هیچ کشوری جایگزین ایران در بازار جهانی نفت شود و مسئولیت هر گونه عواقب آن با آمریکا و کشور یا کشورهای مزبور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز