خبرگزاری کار ایران

ساعدی در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور رییس‌جمهور در خوزستان دلگرم‌کننده بود/ مناطق سیل‌زده نیازمند دید راهبردی هستند/ اقدامات تسکین‌دهنده دیگر برای خوزستان کارساز نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۴۰۶

عضو مجمع نمایندگان خوزستان گفت: اقدامات تسکین‌دهنده دیگر برای خوزستان کارساز نیست بلکه با یک دید راهبردی باید در جهت لایروبی رودخانه‌ها، تقویت سیل‌بند‌ها و ایجاد کانال‌های انحرافی اقدام شود.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در ارزیابی و تشریح اقدامات رییس‌جمهور در سفر به مناطق سیل‌زده استان خوزستان گفت: سفر رییس‌جمهور به مناطق سیل‌زده و حضور در یکی از اردوگاه‌های اطراف اهواز بسیار خوب و اثرگذار بود چرا که این حضور باعث ابراز همدری شد و دل مردم را گرم کرد. 

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور همچنین در ستاد مدیریت بحران استان حضور پیدا کرده و گزارش مسئولان اجرایی استان و مجمع نمایندگان را شنیدند و در پایان قول دادند که خسارت سیل‌زدگان را هرچه زودتر پرداخت کنند تا از نارحتی و آلام مردمی که منبع معیشت خود را از دست داده‌اند، کاسته شود.  

نماینده دشت آزادگان در خصوص اقدامات پیش‌بینی شده برای جبران خسارات ناشی از سیل هم گفت: در این جلسه مقرر شد در ابتدا کمک‌های معیشتی و پس از آن کمک‌های بلاعوض و وام با بهره کم در اختیار سیل‌زدگان قرار بگیرد. همه مردم امیدوار هستند تا با تامین اعتبار برای استان، مسئولان اجرایی هرچه سریع‌تر برای جبران خسارات ورود پیدا کنند.

وی افزود: مساله سیلاب در استان خوزستان از بهمن‌ماه آغاز شده و ابتدا رودخانه کرخه و بعد کارون طغیان کرده و مشکلاتی را به وجود آورده است. همچنان روستاهایی در شادگان و پایین دست کارون در معرض تهدید هستند؛ چراکه طبیعت رودخانه‌های جلگه‌ای، طولانی بودن سیل است. همین موضوع هم تخریب‌ها را افزایش می‌دهد.

ساعدی با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم رییس‌جمهور در مورد استان خوزستان دید راهبردی داشته باشند،‌ گفت: اقدامات تسکین‌دهنده دیگر برای خوزستان کارساز نیست بلکه با یک دید راهبردی در جهت لایروبی رودخانه‌ها، تقویت سیل‌بند‌ها و ایجاد کانال‌های انحرافی داشته  و بر  همین اساس اقدام شود. 

وی در خصوص کمک‌های صورت گرفته به مناطق سیل‌زده هم گفت: هلال احمر، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خیریه، اصناف و اقشار کشور همگی در جهت امدادرسانی به مردم سنگ‌تمام گذاشته، گروه‌های جهادی از سراسر کشور به کمک هموطنان خود شتافته‌ و در بعد همبستگی ملی، حماسه آفریده‌اند اما امروز نگاه مردم به جبران خسارات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز