خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد؛

اختلاف مقام‌های کاخ سفید بر سر گزارشی ضد ایران که از سایت وزارت خارجه آمریکا حذف شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۵۵۴

رویترز از اختلاف میان مقامات دولت آمریکا بر سر گزارش ترامپ در مورد ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که بر اساس گزارش جدید دولت ترامپ، اختلافات زیادی میان وزارت خارجه آمریکا و نهادهای اطلاعاتی در زمینه انطباق کنترل تسلیحات نظامی وجود دارد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تلاش‌های خود برای مهار قدرت ایران در خاورمیانه را افزایش داده‌ است و این مساله موجب ایجاد نگرانی درباره تصمیم دولت ترامپ برای براندازی دولت تهران و تلاش‌های واشنگتن برای استفاده از گزینه نظامی علیه ایران شده‌ است.

این در حالی است که دولت ترامپ مدعی شده است که برای  مقابله با رفتارهای ایران در حمایت از گروه‌های نظامی در منطقه تلاش می‌کند و هرگز  قصد براندازی دولت ایران را ندارد.

به گزارش رویترز، اختلافات بین مقام‌های آمریکایی روز سه‌شنبه زمانی تشدید شد که وزارت خارجه ایالات متحده در وبگاه خود یک نسخه غیرطبقه‌بندی شده از گزارش سالیانه به کنگره درباره میزان انطباق با توافقات کنترل تسلیحات نظامی منتشر کرد و سپس در اقدامی غیرمنتظره این گزارش را حذف کرد.

برخی از منابع آگاه در وزارت خارجه آمریکا گفتند که از این گزارش جدید دولت ترامپ درباره ایران غافلگیر شدند چرا که چنین اقدامی ما را به یاد اعمال بوش قبل از حمله به عراق می‌اندازد. جرج بوش در آن زمان با استفاده از گزارش‌های جعلی درباره عراق، شرایط را برای حمله به عراق فراهم کرد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا از قضاوت و ارزیابی صورت گرفته درباره ایران دفاع کرد و مدعی شد: این گزارش بر اساس ارزیابی دقیق و اطلاعات شفاف، تهیه و آماده شده است. این گزارش اولیه می‌بایست تا ضرب‌الاجل ۱۵ آوریل به کنگره ارائه می‌شد و قرار است نسخه کامل‌تر و غیر طبقه‌بندی شده این گزارش هم پس از تکمیل بازنگری اطلاعات مندرج در گزارش طبقه‌بندی شده، منتشر شود.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش به ادعاهای سال گذشته رژیم صهیونیستی علیه برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخته و مدعی شد: چنین تلاش‌هایی از سوی ایران نقض ان پی تی به شمار می‌رود.

یک منبع آگاه در این باره گفت: نگرانی زیادی وجود دارد که هدف وزارت خارجه آمریکا از تهیه این گزارش، کمک به زمینه‌سازی برای حمله نظامی به ایران باشد. این اقدامات بسیار شبیه فعالیت‌های دولت بوش پیش از حمله به عراق است.

یک منبع آگاه دیگر هم در این‌باره افزود: این گزارش به جای آن که گزارش‌های جامع و تحلیلی نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره ایران باشد، م‌خواهد دیدگاه فعلی دولت ترامپ علیه ایران را تقویت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز