خبرگزاری کار ایران

واردات نفت کره‌جنوبی از ایران نسبت به ماه ژانویه ۵ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۰۹۲

واردات نفت کره جنوبی از ایران ۱۲ درصد در مارس نسبت به سال گذشته کاهش یافت این در حالی است که خرید ماهانه هم‌چنان بیشترین مقدار از زمان آغاز دوباره واردات از ایران در ماه ژانویه است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، واردات نفتی کره جنوبی از ایران ۱۲ درصد در ماه مارس نسبت به سال گذشته کاهش یافت این در حالی است که خرید ماهانه این کشور کماکان در بیشترین مقدار خود از زمان آغاز دوباره واردات از ایران در ماه ژانویه قرار دارد. 

کره جنوبی یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی ایران به حساب می‌آید که در ماه مارس ۱.۲ میلیون تن نفت خام معادل روزانه ۲۸۴هزار و ۶۳۹ بشکه از ایران نفت وارد کرد که نسبت به ۱.۳۷ میلیون تن سال قبل کاهش داشته است.

 این در حالی‌ است که این مقدار ۲۳ درصد بیشتر ازماه فوریه بود و نسبت به خرید ژانویه افزایش ۵ برابری  داشت. 

در سه ماهه اول سال، واردات کره جنوبی از ایران، ۲۹.۸ درصد کاهش یافت و به ۲.۴ میلیون تن معادل ۱۹۶ هزار و  ۳۰۳ بشکه در روز رسید، در حالیکه واردات از ایران طی همین زمان در سال گذشته ۳.۴۵ میلیون تن بود. 

کره جنوبی یکی از هشت کشوری است که در ماه نوامبر معافیت ۶ ماهه از آمریکا گرفت و بر این اساس می‌تواند تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران را بخرد که بیشتر آن شامل میعانات گازی و نفت فوق سبک است. 

طی ماه‌های  نوامبر تا مارس، کره جنوبی به طور میانگین حدود ۱۱۷ هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد. 

معافیت‌ها در اوایل ماه می پایان می‌یابد و کره جنوبی در حال مذاکره با آمریکا برای تمدید این معافیت‌هاست.

این در حالی‌است که هدف آمریکا کم کردن تعداد معافیت‌ها و کاهش ۲۰ درصدی صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز از ماه می است. 

واردات نفت کره جنوبی در مارس ۱۱.۵ میلیون تن معادل ۲.۷۲ میلیون بشکه در روز بود که ۵.۸ درصد نسبت به ۱۰.۹ میلیون تن سال قبل افزایش داشت. 

محموله‌های نفتی از آمریکا در مارس با یک میلیون تن، ۷ برابر بیشتر از ۱۳۴ هزار و ۹۱۱ تن سال قبل بوده است. 

این در حالی است که واردات از عربستان سعودی، بزرگترین عرضه‌کننده نفت به کره جنوبی ۹.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به ۲.۷ میلیون تن رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز