خبرگزاری کار ایران

رنجبرزاده در صحن علنی مجلس:

همه متوجه مدیریت خشکسالی بودند و از وقوع بارش‌ها غافل شدند

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۸۶

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بیش از ۳ هزار و ۲۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت هزینه ای در قالب تخریب منازل مسکونی، تلف شدن دام ها و خسارت به ابنیه و راه های مواصلاتی به این استان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی درخصوص حوادث سیلاب های اخیر در کشور گفت: پیش‌بینی‌های لازم در جهت پیشگیری انجام نشد چراکه تمام دستگاه‌ها متوجه مدیریت خشکسالی بودند و از وقوع بارش‌ها در کشور غافل شدند که بارش های اخیر خسارات فراوانی به کشاورزان و روستاییان وارد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان همدان، سومین استان پربارش کشور بود، افزود: به علت تلاش دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و مردم، کمترین آسیب در این بارش‌ها به مردم وارد شد، اما خسارت به علت بارش‌های سنگین بسیار زیاد است که این خسارات مورد تایید وزارت کشور قرار گرفته و به استان نیز ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار و ۲۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت هزینه‌ای در سیل اخیر به استان همدان وارد شده است، ادامه داد: حدود ۸۰ میلیارد تومان خسارت به ابنیه و راه های مواصلاتی وارد شده، ۱۵۰۰ رأس دام در سیل اخیر تلف شده و ۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند و بنای تاریخی یخچال میرفتاح ملایر نیز تخریب شده است.

رنجبرزاده با بیان اینکه ۸ هزار واحد مسکونی در حادثه بارش های اخیر در استان همدان تخریب و دچار آسیب جدی شده است، عنوان کرد:  این تخریب ها نه به دلیل سیل بلکه به دلیل بارش های فراوان صورت گرفته است که در این راستا باید مقاوم سازی و آزادسازی حریم رودخانه‌ها اجرایی شده و دستگاه های اجرایی و دولت با سرعت نسبت به اسکان مردم و بازسازی منازل مسکونی آنها اقدام و خسارت زمین های کشاورزی نیز پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز