خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

برگزاری نخستین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به ریاست معاون ظریف

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۲۷

نخستین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به پیشنهاد وزارت امور خارجه و مصوبه آذرماه سال ۶۰ هیئت دولت با هدف هماهنگ کردن سیاست ها و روابط اقتصادی خارجی کشور با جهت‌گیری سیاست خارجی و به منظور انسجام و همدلی میان خط مشی ها و عملکرد ارگانهای مختلف در روابط خارجی ایجاد شده است .

این ستاد که قدیمی‌ترین ستاد اقتصادی در کشور است از سال ۶۰ تاکنون ۷۶۰ جلسه برگزار کرده است و جلسات آن به صورت یک هفته در میان با حضور معاونین وزرا برگزار می شود.

ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی سال گذشته ۱۹ جلسه برگزار کرد.

تاکید بر لزوم انسجام و هماهنگی دستگاه های داخلی در روابط اقتصادی خارجی ، افزایش تعامل وزارت امور خارجه با بخش خصوصی ، ارتباط مستمر با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور و انعکاس مسائل مطرح شده توسط آنها به سازمان های مربوطه از دیگر فعالیت های ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی است .

همچنین بررسی و هماهنگی برای اجرای توافقات و دستاوردهای بین المللی منعقد شده در سفرهای مقامات عالی ، پیگیری مصوبات ستاد از سازمان‌های مربوطه ، طرح موضوعات و مسائل مهم مربوط به کمیسیون‌های مشترک اقتصادی ، تعیین رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی، بررسی تحولات مربوط به تحریم های بین المللی به صورت ویژه بررسی و تسهیل سفر معاونین وزرا، استانداران و مقامات همتراز به خارج از کشور از دیگر فعالیت‌های این ستاد است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز