خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب اتحاد ملت درباره حادثه سیل گسترده اخیر در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۱۱۴

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ‎درباره حادثه سیل گسترده اخیر در کشور بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد: در این آزمون سخت تنها کسانی سربلند بودند که بدون انتظار از دیگری هر کاری از دستشان برآمد برای یاری‌رسانی به سیل‌زدگان انجام دادند.

‎به گزارش ایلنا،‌ متن این بیانیه به شرح زیر است:

بارندگی شدید و سیل گسترده در کشور در ابتدای سال و تلفات، خرابی‌ها و خسارت‌های ناشی از آن نگرانی‌ها و در عین حال همدلی های وسیعی را در میان مردم برانگیخت. شدت بارندگی و بزرگی سیل به اندازه‌ای بود که گاه به نظر می‌رسید، تا زمان فرونشست آن در برخی از مناطق، از دست هیچ‌کس هیچ کاری بر نمی‌آید. وقتی ‎مردم برای فرار از سیلاب به پشت بام‌ها رفته بودند و شب‌ تاریک پرباران را بی‌هیچ پناه و امدادی به سر آوردند، ملت در هر کجای این سرزمین یکپارچه بی‌تاب شده بودند.

در این آزمون سخت تنها کسانی سربلند بودند که بدون انتظار از دیگری هر کاری از دستشان برآمد برای یاری‌رسانی به سیل‌زدگان انجام دادند.

مردم آق قلا و گمیشان و همه استان گلستان و مازندران، اهالی شیراز، مردم شریف استان‌های لرستان و کرمانشاه و ایلام و خوزستان، امدادرسانان داوطلب هلال احمر و دستگاه‌های دولتی و نظامی و مردمی که مسئولیت‌شناسی آنها و مأموریت از جانب وجدان انسان‌دوستانه، آنها را آسوده نگذاشته بود، هر کدام به سهم خود تلاشی ارزشمند صورت دادند که باید به سهم خود از آنها سپاسگزاری کنیم.

زشت‌ترین رفتار و گفتار در این هنگامه آن است که درد و اندوه و اشک و آه و دریغ هموطنان شریفمان که تمام زاد و توش و سرمایه زندگی و خانمان خود را بر آب می‌بینند، دست‌مایهٔ تسویهٔ حساب‌ها و رقابت‌ها و منافع و مطامع و باندبازی و قدرت‌طلبی افراد و جریان‌های سیاسی شود.

بر این باوریم که همزمان با امدادرسانی و رفع مشکلات کوتاه مدت و میان مدت سیل‌زدگان، پیش از هر قضاوتی به یک کار کارشناسی دقیق توسط یک کارگروه ملی اعتماد برانگیز نیاز است. تشکیل این کارگروه ملی و ترکیب آن باید به گونه‌ای باشد که هیچ انگیزه‌ای جز کارشناسی علمی و مبتنی بر منافع ملی در آن دخالت نداشته باشد و به این ترتیب مورد اعتماد همه اطراف و در رأس آن افکار عمومی ملت ایران باشد.

کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف که هر یک طبعاً منافع دستگاه یا نهاد خود را دنبال می‌کنند، نتیجه اعتمادبخش به بار نخواهد آورد. بدیهی است نمایندگان دستگاه‌ها می‌توانند با کارگروه ملی همکاری کنند و اطلاعات خود را به آنها برسانند. ولی عضویت آنها در کارگروه، استقلال آن را از بین می‌برد.

برای ترمیم خسارات و یاری‌‌‌رسانی به سیل‌‌زدگان، ستاد بحران کشور می‌تواند از کمک های مردمی به نحو شایسته‌ای استفاده کند. لازمه هم‌افزایی و اثربخشی همه تلاش‌‌ها و کمک‌رسانی‌ها و اقدامات امدادی و ترمیمی فوری در مناطق بحران‌زده استقرار نظام یکپارچه و مدیریت واحد بحران است که متأسفانه در بحران سیل اخیر نمودهایی در جهت نقض این یکپارچگی دیده شد و موجب افزایش نگرانی‌ها و دغدغه‌ها و گاه تشویش اذهان مردم، بخصوص سیل‌زدگان شد.

استقرار مدیریت یکپارچه بحران تحت امر دولت، آنچنان که قوانین موضوعه این تکلیف را برعهده دستگاه اجرایی قرار داده است، نه فقط در مهار بحران و ممانعت از توسعه دامنه تخریب‌های سیلاب می‌‌‌تواند اثربخش باشد، بلکه در ارزیابی خسارت‌های بر جای مانده و شیوه تأمین منابع و جلب کمک‌‌های ملی و بین‌المللی در این امر می‌‌تواند امیدآفرین باشد. به نظر می‌رسد برای جلب مشارکت حداکثری نهادها و اقشار مختلف جامعه در امر امداد و بازسازی باید شیوه‌هایی نوین را مد نظر قرار داد. برای این منظور باید کارها به صورت پروژه‌های کوچک احصاء و برای اجرای آنها فراخوان داده شود. دولت می‌تواند بر اجرای این پروژه‌ها نظارت کند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بار دیگر با اعلام همدردی و مشارکت در اندوه هموطنان عزیز مناطق سیل‌‌‌زده و قدردانی از همه زحمت‌کشان اعم از نیروهای مردمی و سازمان‌های امدادی مردم‌نهاد، هلال احمر، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، مدیران ارشد دولت، استانداران، فرمانداران، نیروهای نظامی و انتظامی که ایام تعطیلات نوروزی خود را وظیفه‌مندانه و فداکارانه صرف یاری‌رسانی به هموطنان خود نمودند، آمادگی خود را در جهت قبول تأمین مالی از طریق جذب کمک‌های اعضا و مردم و اجرای پروژه‌هایی در وسع نیروهای سازمانی خود در کنار سازمان‌های رسمی از جمله هلال احمر اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز