خبرگزاری کار ایران

نادری در نطق میان دستور:

وزارت کشاورزی نمی‌تواند قیمت یک محصول را دو روز ثابت نگه دارد/ ارکان نظام قاطعانه با متخلفان برخورد کنند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۸۷۴

نماینده مردم اورامانات در مجلس، خسارات عظیم سیل را ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی و تخلفات گسترده در صدور مجوز ساخت و ساز دانست و خواستار برخورد قاطعانه با متخلفان شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌شهاب نادری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: بخشی از خسارات عظیم سیل در هفته های اخیر ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی و تخلفات گسترده در صدور مجوز ساخت و ساز است که هزینه سنگینی بر نظام و مردم ایران تحمیل کرده؛ لذا فرصت مناسبی است که ارکان نظام نسبت به برخورد قاطع با متخلفان و جلوگیری از تکرار آن در آینده اقدام کنند.

نماینده مردم پاوه افزود: سوءمدیریت غیرقابل کتمان است و مسئولان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، متولیان ساخت و ساز اعم از شهرداری ها و دهیاری ها و متولیان آب کشور باید بدانند که هیچگاه عقل و قانون را با احساس و ترحم عوض نکنند و کسب منابع درآمدی کوتاه مدت ناپایدار را به آینده این کشور و مملکت نفروشند.

این نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: همه اینها به مدیران برمی گردد؛ لطفا مدیرانی کاردان، لایق، شایسته و متعهد را به کار گیرید، زیرا تمام مشکلات از عدم استفاده از مسئول است. اگر چه تقوا از تخصص مهم تر است، ولی اگر کسی که تخصص ندارد، کاری را قبول کند، بی تقوا است.

نادری با بیان اینکه مدیریت بحران کشور دارای کمترین میزان اعتبار و امکانات است، تصریح کرد: وزارت نیرو کار خودن را به درستی انجام نمی دهد و در حالی سدهای مناطق سیل زده را پر از آب نگه داشته که به اخطارهای سازمان هواشناسی گوش نمی دهد، لذا چه انتظاری دارید که با دو روز بارندگی دچار این وضعیت نشویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: انتظار این است که هم مجلس و هم قوه قضائیه به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و با مسببان این وضعیت قاطعانه برخورد کنند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به واردات و تنظیم بازار گفت: چرا نمی توانید قیمت یک محصول را دو روز ثابت نگه دارید؛ چرا باید محصولات اساسی و کالاهای مورد نیاز مردم هر روز دچار افزایش قیمت شوند؛ وزارتخانه عریض و طویل جهاد کشاورزی چه می کند و چرا جلوی تخلفات تعدادی از معاونان و شرکت های وابسته به خود را نمی گیرید؟

نادری ادامه داد: چرا واردات و صادرات محصولات کشاورزی بر اساس مصرف سرانه کشور و نیاز داخل و مازاد تنظیم نمی شود؟

این نماینده مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: مگر قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و استخدام آنها در شهریور ۹۷ تصویب نشد؛ مگر مجلس برای بودجه ۹۸ اعتبار لازم را منظور نکرد؛ پس چرا در نوشتن آیین نامه ها تعلل می کنید؟

وی با اشاره به نظام رتبه بندی معلمان توضیح داد: بسیار از اجرای نظام رتبه بندی معلمان گفته و شنیده ایم؛ نکند این بحث هم در سال ۹۸ در حد شعار باقی بماند، لذا وزارت آموزش و پرورش باید به فوریت اقدام کند، چرا که مجلس به وظیفه خود در تامین اعتبار برای این موضوع در سال ۹۸ اقدام کرده است.

نادری خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ضریب پوشش آسفالت روستایی منطقه اورامانات زیر ۳۵ درصد است، وضعیت راه های منطقه اورامانات به ویژه پس از بارش های اخیر بسیار اسفبارتر است و کشته های ما در جاده های اورامانات به مراتب بیش از کشته های سیل اخیر است.

وی از وزیر ارتباطات خواست به زیرساخت های ارتباطی منطقه اورامانات توجه بیشتر داشته باشد و افزود: این منطقه فاقد پوشش اینترنتی نسل۴ به ویژه در مناطق گردشگری است.

بازنگری در طرح هادی روستایی و نیز پیگیری و باز شدن مرزهای منطقه اورامانات از دیگر موضوعاتی بود که شهاب نادری در نطق خود خطاب به رئیس بنیاد مسکن و وزیر کشور عنوان کرد.

حضور صادقانه و بی‌شائبه سپاه در مناطق سیل‌زده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تهدید قرار گرفتن سپاه در لیست گروه های تروریستی از سوی ترامپ عنوان کرد: ترامپ و ایادی آن بدانند که سپاه برگرفته از اراده ملت و قوام بخش نظام جمهوری اسلامی ایران و نماد اراده ملت برای مبارزه با استکبار جهانی است و جا دارد از سپاه به خاطر حضور صادقانه و بی شائبه در مناطق سیل زده تشکر کنم، زیرا در تمام رنج ها و آلام در کنار و در خدمت مردم بوده است.

نادری همچنین از رئیس سازمان میراث فرهنگی خواست در ثبت جهانی اورامانات به عنوان یک مطالب جدی و همگانی از سوی مردم این منطقه کوشش کند.

وی از وزارت بهداشت و درمان برای پیگیری بیمارستان روانسر تشکر و اعلام کرد: در اسرع وقت نسبت به راه اندازی بیمارستان های پاوه و ثلاث باباجانی اقدام شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه فشار تحریم ها در سال ۹۸ به اوج رسیده گفت: محور تمام فعالیت های مجلس و تصمیم گیری های کمیسیون و صحن باید مسئله معیشت و اقتصاد مردم باشد.

نادری با اشاره به ردیف بودجه مساجد و حوزه علمیه و معیشت روحانیون اهل تسنن اعلام کرد: گزارش دقیقی از نحوه مصرف این اعتبار وجود ندارد و ظاهراً به دست ذینفعان نمی رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز