خبرگزاری کار ایران

علوی در گفت‌وگو با ایلنا:

۷ سد استان کردستان سرریز شده است/ خطری مناطق مسکونی را تهدید نمی‌کند/ به ساکنان در اطراف سدها هشدار داده شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۸۶

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: خوشبختانه خطری متوجه سدهای استان نیست. همچنین برای اجتناب از خطر احتمالی، نکات ایمنی و اخطارها به خانواده‌های ساکن در اطراف سدها داده شده است.

سید احسن علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا در رابطه با خبر سرریز شدن «سد گاوشان» در استان کردستان گفت: از شروع بارندگی‌ها در کشور از ۹ سدی که در استان کردستان وجود دارد، ۶ سد سرریز شده بود که با سرریز شدن سد گاوشان تعداد سدهای سرریز شده این استان به ۷ سد رسیده است.  

وی در خصوص کنترل آب پشت این سدها هم گفت: مسئولان سدها پیش از این دریچه‌های خروج آب ۶ سد را باز کرده بودند که همین امر هم باعث طغیان برخی رودخانه‌ها در استان شده و حتی آب وارد باند فرودگاه هم شده بود.  

نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی افزود: مشروط به اینکه دبی وارد شده به سد از دبی خارج شده کمتر باشد، هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و حتی مساوی هم باشد می‌تواند وضع موجود را کنترل کند.  

علوی در پاسخ به این سوال که آیا با باز شدن دریچه‌های سد خطری ساکنان مناطق در حاشیه رودخانه‌ها را تهدید می‌کند یا خیر، گفت: هشداری به مردم منطقه اعلام نشده و خطری مناطق مسکونی را تهدید نمی‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه خطری هم متوجه سدهای استان نیست. همچنین برای اجتناب از خطر احتمالی، نکات ایمنی و اخطارها به خانواده‌های ساکن در اطراف سدها داده شده است. 

وی افزود: خوشبختانه در استان کردستان مدیریت بحران به شکل خوبی فعال شده و اقدامات شهرداری‌ها فرمانداری‌ها در جهت مقابله با بحران و مدیریت آن قابل قبول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز