خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی:

تغییرات قانون انتخابات نیاز به دو سوم رأی نمایندگان ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۰۹

رئیس مجلس گفت: تغییرات در اصلاح قانون انتخابات نیاز به دو سوم رأی نمایندگان ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس حسینعلی حاجی دلیگانی در اخطار قانون اساسی با استناد به بند یک اصل ۱۱۰ آن که ناظر به تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در حالی مجلس پیش از این کلیات این طرح را تصویب کرده و اکنون نیز وارد بررسی جزئیات شده است که بند ۱۴ سیاست‌های کلی انتخابات تاکید دارد که رأی‌گیری برای تغییر قوانین مربوط به انتخابات به دو سوم رأی نمایندگان مجلس نیاز دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: تاکید این بند بر آن است که دو سوم رأی نمایندگان مجلس برای این تغییر نیاز است و نه حاضران در جلسه، لذا هر آنچه که ذیل این طرح در مجلس تصویب می‌شود، باید دو سوم رأی مجلس را به دست آورد.

لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده دارد در پاسخ به وی گفت: در سیاست‌های کلی انتخابات عنوان شده که هر زمان قانون جامع انتخابات نوشته و تصویب شود، پس از آن تغییرات مورد نظر نیاز به دو سوم رأی دارد؛ در حالی که هنوز قانون جامع انتخابات تدوین نشده است. پس فعلا نیاز به این میزان رای ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز