خبرگزاری کار ایران

با رأی نمایندگان؛

صدا وسیما مکلف شد تخلفات انتخاباتی را اطلاع‌رسانی کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۵۰

مجلس صداوسیما را مکلف کرد در فرآیند انتخابات، تبلیغات و جرائم و تخلفات انتخاباتی را به نحو مناسب اطلاع‌رسانی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان ماده ۹ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند.

این مصوبه با ۱۸۱ رای موافق، ۳۲ رای مخالف و بدون رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

طبق این مصوبه ماده ۱۴ قانون به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است به منظور ترویج هنجارهای انتخاباتی و نهادینه کردن آنها در فرهنگ عمومی علاوه بر تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی و وظایف نمایندگان قواعد و ضوابط حاکم بر فرآیند انتخابات، تبلیغات توسط نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها و همچنین جرائم و تخلفات انتخاباتی را به نحو مناسب اطلاع‌رسانی کند.

طبق تبصره این ماده، صداوسیما موظف است برنامه‌های آموزش انتخاباتی که توسط وزارت کشور، هیات مرکزی نظارت و یا کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی ضروری تشخیص داده می‌شود و همچنین کلیه اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به انتخابات را از شبکه سراسری یا محلی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز