خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کرنل آمریکا در گفت‌وگو با ایلنا:

بشار اسد ممنون ایران و روسیه است/ترامپ خود را لایق جایزه نوبل می‌داند اما اصول مذاکره و صلح را بلد نیست/ اگر سلاح هسته‌ای بد است؛ آمریکا هم نباید آن را داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۰۹۴

استاد علوم سیاسی و روابط‌بین‌الملل دانشگاه کرنل آمریکا تاکید کرد: ترامپ خود را لایق جایزه نوبل می‌داند اما اصول مذاکره و صلح را بلد نیست. ترامپ گفت‌وگو را بلد نیست و همواره به دنبال منافع خودش است.

متیو آنتونی، استاد علوم سیاسی و روابط‌ بین‌الملل دانشگاه کرنل آمریکا است. حوزه تخصصی وی مسائل خاورمیانه، روابط‌بین‌الملل، جنگ و حقوق بشر است. وی اکنون مشغول تدریس روابط ‌بین‌الملل در دانشگاه کرنل آمریکا است.

متن گفت‌وگوی این استاد علوم سیاسی با خبرنگار ایلنا را در ادامه مشاهده می‌کنید:

بشار اسد ممنون ایران و روسیه است

رئیس‌جمهور سوریه برای تشکر از کمک‌های ایران و روسیه به تهران سفر کرد

متیو آنتونی درباره سفر بشار اسد به ایران به ایلنا گفت: سوریه به دلیل جنگ داخلی دارای مشکلات زیادی است. بسیاری از سوری‌ها به دلیل مشکلات جنگ‌های داخلی بی‌خانمان شده‌اند. بنابراین طبیعی است که بشاراسد برای موقعیت خود ممنون ایران و روسیه به دلیل حمایت‌هایشان باشد. محورهای این سفر هم قطعا  تقویت روابط بین ایران و سوریه است.

ایران باید سوریه را به تغییر رویه متقاعد کند

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد رابطه ایران و سوریه گفت: از طرفی دیگر با توجه به سیاست‌های سوریه، روند منطقی این است که ایران و روسیه با توجه به مشکلات داخلی سوریه، اسد را ترغیب به تغییر رویه خود کنند.

تلاش نتانیاهو برای متقاعد کردن پوتین در زمینه محدود کردن ایران در سوریه

آنتونی در ادامه افزود: ایران منافعی از حضور در سوریه دارد که طبیعی است تمایل به خروج از این کشور نداشته‌ باشد. از طرفی هم حضور ایران در سوریه تهدید مهمی برای اسرائیل محسوب می‌شود برای همین هم این موضوع یکی از محورهای مهم گفت‌وگوی اخیر نتانیاهو و پوتین بود. نتانیاهو همه تلاش خود را برای متقاعد کردن پوتین در زمینه محدود کردن ایران در سوریه انجام می‌دهد.

پوتین علاقمند به رابطه با تهران است

وی افزود: با همه این‌ها پوتین علاقمند به حفظ روابطش با تهران است. اخیرا روسیه برای تقویت روابط با سوریه و ایران تلاش زیادی کرده‌ است اما از حضور نظامی علیه اسرائیل هم خودداری می‌کند.

ترامپ به شدت علاقمند بود دیدارش با کیم نتیجه‌بخش باشد

آنتونی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر کره‌شمالی و ترامپ و شکست این دیدار گفت: ترامپ به شدت علاقمند بود این دیدار نتیجه‌بخش باشد و به خلع سلاح‌هسته‌ای کره‌شمالی منجر شود، اما این دیدار شکست خورد.

ترامپ خود را لایق جایزه نوبل می‌داند اما اصول مذاکره و صلح را بلد نیست

وی یادآور شد: موضع ترامپ در مورد کره‌شمالی و ایران مشابه است. او این دو کشور را به داشتن سلاح هسته‌ای محکوم کرده‌ است و برای رقابت با اوباما از توافق با ایران خارج شد چراکه مدعی ایجاد صلح پایدارتر و قرارداد بهتر و با دوام‌تری بود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه کرنل آمریکا خاطرنشان کرد: ترامپ خود را لایق جایزه نوبل می‌داند اما اصول مذاکره و صلح را بلد نیست. ترامپ گفت‌وگو را بلد نیست و همواره به دنبال منافع خودش است.

آمریکا نباید برای خودش هم حق داشتن سلاح‌های هسته‌ای را قائل شود

آنتونی تاکید کرد: آمریکا به عنوان کشوری که از مقابله با سلاح هسته‌ای حرف می‌زند که خود در سال ۱۹۴۵ علیه مردم بی‌گناه هیروشیما از سلاح اتمی استفاده کرده‌ است. اگر آمریکا برای مقابله با این نوع سلاح‌ها تلاش می‌کند نباید برای خودش هم حق  داشتن این سلاح‌ها را قائل شود.

گفت‌وگو از نیلوفر ادیب‌نیا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز