خبرگزاری کار ایران

بولتون خطاب به مقام‌های رژیم صهیونیستی:

از حملات اسرائیل علیه اهداف ایران در سوریه حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۸۰۱

مشاور امنیت ملی آمریکا به مقامات اسرائیلی گفته است که ایالات متحده حامی حملات اسرائیل علیه اهداف ایران در سوریه خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از آی ۲۴، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، قبل از سفر به ترکیه وارد اسراییل شد تا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مذاکره کند.

بعد از اعلام تصمیم غیرمنتظره دونالد ترامپ مبنی بر خروج ۲ هزار سرباز آمریکایی از سوریه، نگرانی‌های زیادی در اسراییل به دلیل احتمال فعالیت‌های بیشتر ایران در سوریه ایجاد شده است.

یک مقام رسمی دولتی به خبرنگاران در مورد سفر بولتون گفت که وزیر امور خارجه قصد دارد با هر دو کشور اسرائیل و ترکیه در مورد سرعت، زمان و چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه مذاکره کند. ترامپ در هفته‌های اخیر، در ابتدا از یک خروج فوری از سوریه صحبت کرد ولی کمی بعد از یک بازه زمانی ۴ ماهه برای این خروج سخن گفت.

انتظار می‌رود بولتون بگوید که یک گروه از نیروهای آمریکایی ممکن است در یک پایگاه مهم نظامی در التنف در جنوب سوریه باقی بمانند تا بتوانند در برابر فعالیت‌های رو به رشد ایران در منطقه مقاومت کنند و بخشی دیگر به عراق منتقل شوند تا علیه داعش مبارزه کنند.

بولتون همچنین به مقامات اسرائیلی گفته است که ایالات متحده حامی حملات اسرائیل علیه اهداف ایران در سوریه خواهد بود؛ یک مقام رسمی که نخواست نامش منتشر شود این خبر را اعلام کرده است.

بولتون پیش از عزیمت خود به خاورمیانه روز شنبه مدعی شدکه خروج آمریکا از سوریه نباید به عنوان فرصتی  برای بشار اسد رییس‌جمهور  سوریه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی باشد.

بولتون در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: موضع آمریکا در برابر استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت  سوریه تغییری نکرده است و هیچ‌گونه تغییری در موضع ما وجود ندارد، سوریه باید بداند هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی با پاسخ بسیار قوی، رو‌به‌رو خواهد شد همانطور که ما دو بار قبل این کار را انجام دادیم. بنابراین دولت اسد باید در این مورد هیچ توهمی نداشته باشد.

وی افزود: ما در توضیح نحوه خروج نیروهای آمریکایی و شرایط این کار، به فکر بشار اسد نیستیم.

بولتون روز شنبه هشدار داد که اگر سلاح‌های شیمیایی مجددا مورد استفاده قرار گیرند، گزینه‌های زیادی روی میز وجود خواهد داشت ... اما ما نمی‌خواهیم اسد برای اینکه متوجه شود موضع ما در این خصوص یعنی مخالفت با استفاده از سلاح‌های شیمیایی تغییر نکرده است، کاری انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز