خبرگزاری کار ایران

امیری در جمع خبرنگاران:

تاکید دولت بر حفظ حقوق نامزدها در لایحه جامع انتخابات/ ظریف یک سرمایه ملی برای کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۷۵۳

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در لایحه جامع انتخابات تغییرات قابل توجهی ایجاد شده و نوآوری قابل ملاحظه‌ای دیده شده است. عمدتاً تاکید دولت بر حفظ حقوق نامزدها و آسیب‌‌‌‌شناسی خوب در سال‌های گذشته در مورد قانون انتخابات بود که گاهی گلایه‌هایی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی امیری در پایان نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات و طرح استانی شدن انتخابات گفت: مجلس در حال رسیدگی به لایحه بودجه است و در آن به لایحه جامع انتخابات و طرح استانی شدن انتخابات نیز رسیدگی خواهد کرد.

وی در تشریح لایحه جامع انتخابات نیز اظهار داشت: در این لایحه تغییرات قابل توجهی ایجاد شده و نوآوری قابل ملاحظه‌ای دیده شده است. عمدتاً تاکید دولت بر حفظ حقوق نامزدها و آسیب‌‌‌‌شناسی خوب در سال‌های گذشته در مورد قانون انتخابات بود که گاهی گلایه‌هایی را به دنبال داشته است. این موضوع گاهی باعث ایجاد انشقاق در کشور می‌شد. تدابیری در این لایحه اتخاذ شده که دیگر شاهد گلایه‌مندی به دنبال هر انتخاباتی در کشور نخواهیم بود.

این عضو دولت دوازدهم در پاسخ به سوالی در رابطه با تصویب لایحه جامع انتخابات پیش از برگزاری انتخابات مجلس سال آینده تصریح کرد: تلاش دولت بر این است که این لایحه به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی برسد.

امیری ادامه داد: اما اینکه لایحه به چه شکلی خواهد بود، من پیش‌بینی می‌کنم که اگر مجلس شورای اسلامی به این لایحه بعد از بودجه رسیدگی کند، به مرحله اجرا برای انتخابات سال آینده خواهد رسید.

وی در رابطه با اظهارنظر نمایندگان مبنی لزوم خداحافظی برخی از وزرا خاطرنشان کرد: به هر حال در کشور ما دموکراسی حاکم است و نمایندگان محترم حق سوال در آن اظهارنظر و حق استیضاح دارند. دولت هم این حق را برای نمایندگان قائل است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه نظر یک نفر قطعاً اظهارنظر همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست بلکه برآیند نظرات مجلس، نظر مجلس شورای اسلامی محسوب می‌‌‌شود، ابراز داشت: ما از تعاملات با نمایندگان مجلس در فرآیندی که آنها نسبت به طرح‌ها و لوایح و به‌ویژه وظایف نظارتی خود دارند، راضی هستیم.

امیری اضافه کرد: البته گاهی هم ابهامی برای نماینده‌ها به وجود می‌آید و سوالی از وزرا در کمیسیون‌های مجلس یا در صحن علنی پرسیده می‌شود که وزرا حضور پیدا می‌کنند و توضیح می‌دهند تا نمایندگان را قانع سازند. خاصیت مجلس علاوه بر قانونگذاری طبیعتاً نظارت است.

وی با در رابطه با استعفای ظریف بیان کرد: ظریف دیپلماتی است که صد درصد مورد اعتماد رئیس‌‌‌‌‌‌جمهور است و در ارتباط با مذاکرات برجام شنیدیم که رهبری از تیم مذاکره‌کننده که مسئولیتش با آقای ظریف بود، با چه الفاظی اظهارنظر فرمودند. بنابراین آقای ظریف یک سرمایه ملی برای کشور ما در عرصه‌های دفاع از مصالح و منافع کشور محسوب می‌شود. وی در صحنه‌های بین‌المللی در جبهه دیپلماسی گام‌های خیلی بلندی برداشته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: آنچه که باید بسیار به آن دقت کنیم این است که امروز باید همه مراقب اظهارنظرهای خود باشیم، تا موجبات خوشحالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین هیات حاکمه آمریکا را فراهم نکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز