خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رییس‌جمهور:

استیضاح رییس‌جمهور به مصلحت کشور نیست/ نمایندگان به شرایط امروز کشور توجه کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۷۳۶

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: برخی از نمایندگان که حتی منتقد دولت هستند در موضع‌گیری‌های خود اعلام کردند که طرح سوال از رییس جمهور و استیضاح او در مجلس به مصلحت کشور نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص تلاش برخی نمایندگان مجلس برای طرح موضوع استیضاح رییس جمهوری با تاکید بر این موضوع که استیضاح و سوال حق نمایندگان است، گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند در چه شرایطی چه مطلبی را بیان می‌کنند و چه رفتاری از خود بروز می‌دهند؛ امروز در شرایطی هستیم که مورد تحریم ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌ایم و در این شرایط نیازمند اتحاد و انسجام هستیم.

وی ادامه داد: طرح استیضاح رییس جمهور در شرایطی که رئیس مجلس در آستانه سفر به چین بودند و الان با همراهی تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و وزرای اقتصادی دولت در این کشور حضور دارد و همچنین  ما در مذاکره با اروپا هستیم و اجلاس سوچی با حضور رؤسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود و با توجه به پیام رهبری، منطبق بر مصالح و منافع کشور و رهنمودهای ایشان نیست.

امیری با اعلام این خبر که تعداد امضا‌کنندگان طرح استیضاح رییس جمهور بسیار کم است خاطرنشان کرد: هیچ تصمیم فراکسیونی در این خصوص وجود ندارد و تنها چند نماینده به اراده و تشیخص خود تصمیم طرح موضوع استیضاح رییس جمهوری را اتخاذ کرده‌اند.

وی افزود: تعدادی از فراکسیون‌ها نیز در این باره اعلام موضع کردند و برخی از نمایندگان نیز که حتی منتقد دولت هستند در موضع‌گیری‌های خود اعلام کردند که طرح سوال از رییس جمهور و استیضاح او در مجلس به مصلحت کشور نیست. با این حال من خیلی امیدوارم که دوستانی که طرح استیضاح را مطرح کردند به شرایط امروز کشور توجه نمایند و به نحوی عمل کنند که دشمن ناامید و داخلی‌ها امیدوار شوند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط  همزمانی طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری و آغاز رقابت‌های انتخاباتی مجلس یازدهم گفت: من نمی‌خواهم نیت خوانی کنم اما معتقد هستم که با وجود این که سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص حق نمایندگان است چگونگی و زمان استفاده کردن  از این حق نیز بسیار مهم است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در پایان در پاسخ به پرسشی درباره‌ی علت تأخیر در بررسی لایحه جامع انتخابات خاطر نشان کرد: این لایحه از سوی دولت با یک فوریت به مجلس تقدیم شد اما چون طرحی مشابه در مجلس توسط نمایندگان مطرح شده بود، قرار شد تا بررسی این دو طرح و لایحه توأمان انجام شود.با توجه به این که در حال حاضر مجلس در فصل رسیدگی به بودجه قرار دارد، بر اساس آئین نامه داخلی مجلس رسیدگی به طرح‌ها و لوایح دیگر تابع تشریفاتی خاص است که ان‌شاء الله هیأت رئیسه در فرصتی مناسب این لایحه را در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز