خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

عده‌ای خدا خدا کردند تا ترامپ بیاید و دولت با مشکل مواجه شود/ رئیس‌جمهور نجابت می‌کند برخی مسائل را نمی‌گوید

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۰۶۵

وزیر اطلاعات گفت: اگر مردم مقابل دولت قرار بگیرند دیگر تفکیک نمی‌کنند که بگویند این کار دولت بود یا قوای دیگر بلکه آ‌نگاه در شعارهایشان از همه چیز عبور می‌کنند و می‌گویند دیگر تمام است ماجرا.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پنجمین جلسه شورای اداری استانداری تهران صبح امروز در محل استانداری برگزار شد.

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: زندگی این حضرت برای همه ما سرمشق دارد و همه رفتار او برای ما آموزنده است.

وی تاکید کرد: ما باید فرصت را برای خدمت به مردم به کار بگیریم چراکه این مسئولیتی است که در اختیار ما قرار دارد. مسئولان بدانند مسئولیتی که دارند طعمه‌ای نیست که در اختیار آنان باشد بلکه امانتی است که در دستشان قرار دارد و متعلق به مردم است. امامت، حکومت و رهبری همه متعلق به مردم است و باید برای مردم به کار گرفته شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد:‌ خداوند وقتی ابراهیم را برای امامت برگزید به او گفت ابراهیم من تو را برای مردم امام قرار دادم و نگفت بر مردم. نگاه فرهنگ به حکومت اسلامی هم همین است و فرق آن با دموکراسی این است که دموکراسی حکومت را توسط مردم بر مردم می‌داند اما اسلام حکومت کسی را غیر از خدا بر مردم نمی‌پذیرد و هر کس دیگری هم که حکومت کند آن حکومت برای مردم است و زمانی که متولیان این را بدانند و مسئولیت خود را در جهت منافع مردم به کار بگیرند این یک نعمت است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: مسئولیت از نظر قرآن امتحانی است که انسان در معرض آن قرار می‌گیرد خدا با این مسئولیت ما را امتحان می‌کند و قرار گرفتن در ساختار حکومت اسلامی به معنای قرار گرفتن در معرض امتحان است. مسئولان خدمت‌گزار مردم هستند و در نوع رفتارشان با مردم باید این را نشان دهند و اگر متواضعانه و مهربانانه و با خوش‌رفتاری با مردم برخورد کردیم نشان می‌دهد که رفتار ما اسلامی است.

علوی با بیان اینکه مردم ولی‌نعمت ما هستند، عنوان کرد:‌ اگر مردم در این چهل سال نبودند الان ما و جمهوری اسلامی کجای کار بودیم؟ باید با کمال تواضع به مردم خدمت کنیم و منت هم نگذاریم چراکه این خدمت کردن حق مردم است حتی اگر احسان هم کنیم نباید منت بگذاریم شما با امکانات مالی‌تان نمی‌توانید دل همه مردم را به دست بیاورید پس از سرمایه اخلاق استفاده کنید؛ چراکه در این صورت مردم اگر مشکل‌شان هم حل نشود با دل خوش از پیش شما می‌روند. حساب بردن و ترسیدن مربوط به مردم نیست که مردم از ما بترسند مردم برای چه باید از خدمت‌گزار خود بترسند این دشمن است که باید بترسد.

وی افزود: ما در قرآن حتی یک جا نداریم که رهبران جامعه را به ترساندن مردم تذکر داده باشد بلکه درباره دشمن می‌گوید ما وحشت را در دل دشمن می‌افکنیم. گاهی به همکاران خود در وزارت می‌گویم که ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که آرامش را برای مردم به ارمغان آوریم تنها ایجاد امنیت و آن هم با ترساندن مطلوب اسلام نیست آرامش است که می‌تواند جامعه را شکوفا کند اما وجود امنیت همراه با روحیه افسرده مردم جامعه را شکوفا نمی‌کند و در جامعه حرکت ایجاد نمی‌کند.

علوی اظهار داشت: امروز ما در دو عرصه اقتصاد و امنیت با هجمه‌هایی بی‌امان از سوی دشمن مواجه هستیم عده‌ای ممکن است تصور کنند کاری که آمریکا می‌کند فقط ایجاد بحران در عرصه اقتصادی است و اقتصاد را هدف قرار داده اما او اقتصاد را هدف قرار داده تا امنیت ما را به چالش بکشد و مردم را به عصیان علیه حاکمیت وا دارد. امروز این دو مورد در هدف دشمن قرار دارد و برای آن برنامه‌ریزی کرده که می‌خواهد امنیت را از مسیر اقتصاد به چالش بکشد.

وزیر اطلاعات گفت: صادرات ما مختل شده است حرکت کشتی‌ها از بنادر برای حمل کالاها به سمت ایران نه متوقف بلکه مختل شده است جابجایی ارز و مبادلات بانکی ما با کشورهای دیگر روز به روز سخت‌تر می‌شود اداره کشور در چنین شرایطی با شرایط عادی متفاوت است و مدیران باید وقت بگذارند تا از حاد‌تر شدن مشکلات مردم جلوگیری کنند انتظار شرایط گل و بلبل برپا کردن و فراهم کردن انتظار به جایی نیست اینجاست که همه مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا با هدایت‌های رهبر انقلاب از این پیچ عبور کنیم و دشمن را به عقب برانیم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: اشتباه است که ما به جان یکدیگر بیفتیم چرا که شرایط به نفع دشمن می‌شود و این است که قیمت‌ها را بالا می‌برد دولت آقای روحانی پنج سال و نیم است که کار را شروع کرده و در این پنج سال و نیم حداقل در چهار و نیم سال از آن ثبات قیمت‌ها را برقرار کرد زمانی که روحانی آمد قیمت گوشت ۳۰ هزار تومان بود و تا چهار سال هم همان ۳۰ هزار تومان بود زمانی که آمد دلار ۳ هزار تومان بود و تا چهار سال آن را یکسان نگه داشت. آیا این ناکارآمدی است؟ آنچه طی این یک سال اتفاق افتاده کار این دولت نیست کار تحریم و کار ترامپ است در زمان انتخابات آمریکا یک عده خدا خدا می‌کردند تا ترامپ رای بیاورد تا این دولت با مشکل مواجه شود حال به جای اینکه بگوییم این شرایط نتیجه کار ترامپ است می‌گوییم تحریم‌ها اثر ندارد یا می‌گویم ۲۰ درصد اثر دارد و مابقی آن مربوط به ناکارآمدی دولت است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: در افکار عمومی اگر باور مردم این باشد که این فشارهایی که به مردم وارد می‌شود نتیجه کار دشمن است مردم در کنار مسئولان قرار می‌گیرند و کشور از این پیچ عبور می‌کند اما اگر اینطور به مردم بگوییم که این وضعیت نتیجه کار آمریکا نیست و نتیجه کم‌کاری دولت است، مردم در برابر مسئولان خود قرار می‌گیرند و آستانه تحمل آنها پایین می‌آید و باهم درگیر می‌شوند که زمین خوردن نتیجه آن است. برخی هم که خطاب به مردم می‌گویند این وضعیت که وجود دارد تقصیر خودتان است که به روحانی رای داده‌اید و حال نتیجه آن را بچشید.

علوی خاطرنشان کرد: الان آمریکا دلش می‌خواهد مردم ایران چه نگاهی داشته باشند؟ آیا می‌خواهد مردم ایران این نگاه را داشته باشند که این مشکلات و فشاری که به وجود آمده ناشی از تحریم‌های ترامپ است یا نتیجه عملکرد دولت؟ زمانی این را در جایی گفتم و نشریه‌ای که متعلق به یک نهاد بود گفت که این دارد فرافکنی می‌کند شما و آدم‌های همسوی خود شرایطی را فراهم کردید که این اتفاق بیفتد.

وزیر اطلاعات گفت: رئیس‌جمهور نجابت می‌کند و اینها را نمی‌گوید آیا انتظار رهبری این است که در مقابل هم بایستیم از این صحبت‌ها به دنبال چه هستید بصیرت حضرت امام کجاست؟ آیا می‌دانید که دارید این کار را می‌کنید یا اینکه بینش‌تان همین قدر است؟ اگر مردم مقابل دولت قرار بگیرند دیگر تفکیک نمی‌کنند که بگویند این کار دولت بود یا قوای دیگر بلکه آ‌نگاه در شعارهایشان از همه چیز عبور می‌کنند و می‌گویند دیگر تمام است ماجرا. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز