خبرگزاری کار ایران

سرلشکر جعفری:

بهترین عرصه کسب تجربه عرصه فعالیت‌های جهادی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۳۰۵

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: بهترین عرصه برای کسب تجربه مدیریت نیروهای جوان، عرصه فعالیت‌های جهادی است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در سخنانی در دومین جشنواره جهادگران گفت: در حال حاضر در کشور عرصه کسب تجربه مدیریتی برای جوانان تنگ است چراکه بسیاری از مدیران اعتقادی به جوانان ندارند و برخی نیز میز‌ها را رها نمی‌کنند بنابراین زمینه‌‌‌سازی برای کسب تجربه نیرو‌های انقلابی می‌تواند کمک کند تا این جوانان در آینده در عرصه مدیریتی نقش آفرین باشند.

وی افزود: در دفاع مقدس مردم نقش اساسی داشتند، ولی کار اصلی به عهده جوانان بود و نیرو‌هایی که در واحد‌های عملیاتی بودند اکثراً جوانان مؤمن و انقلابی بودند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: در حال حاضر نیز استفاده از ظرفیت‌های این جوانان بسیار مهم است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند.

جعفری ادامه داد: در دفاع مقدس تا زمانی که فرماندهی برعهده بنی صدر بود او با نگاه لیبرالی حضور نیرو‌های مردمی و جوان را در جنگ پذیرا نبود و همین موضوع باعث شکست‌هایی در اوایل جنگ شد.
جعفری ادامه داد: اما پس از آنکه بنی صدر کنار رفت و خود حضرت امام فرماندهی جنگ را برعهده گرفت قضیه کاملاً متفاوت شد و حضرت امام با بکارگیری نیرو‌های مردمی و جوان در جنگ، شهید صیاد شیرازی را به فرماندهی نیروی زمینی ارتش گماردند و همین اعتماد به جوانان باعث پیروزی‌های متمادی در سال‌های آتی جنگ شد.

وی افزود: حضرت امام به دفعات فرمودند بیش از تکیه به تجهیزات و ابزار‌های مادی باید به تربیت نیرو‌های جوان انقلابی توجه کرد و این بسیار غرورآفرین است که بتوانیم از ظرفیت این نیرو‌ها برای پیشبرد انقلاب استفاده کنیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم در این مورد تأکیدات بسیاری دارند و رمز پیروزی در انقلاب و دفاع مقدس و حل بحران‌های اساسی کشور را تکیه بر جوانان می‌دانند.

جعفری اضافه کرد: در همین پیام اخیر رهبری اعتماد به جوانان مشهود است و گویی مخاطب اصلی این پیام جوانان هستند، جوانانی که در عرصه امنیت نیز نقش آفرینی آن‌ها اثبات شده و شهادت همین ۲۷ پاسدار بیانگر حضور گسترده جوانان در عرصه‌های امنیتی است.

وی افزود: در عرصه فرهنگی هم جهاد فرهنگی به عهده جوانان است و امروز یک جبهه بزرگ فرهنگی از نیرو‌های خودجوش مردمی و جوان در کشور تشکیل شده است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: کار گروه‌های جهادی نیز باید تخصصی‌تر شود تا اثرگذاری آن‌ها در عرصه‌های مختلف افزایش یابد. چنانچه در هر مقطع یک عرصه زمینه اصلی جهاد است و در مقطع کنونی نیز گسترش کمی و کیفی جهاد سازندگی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم باید با حرکت جهادی توسعه پیدا کند.

جعفری اضافه کرد: بهترین مجموعه‌ای که مسائل مهم و اولویت دار منطقه خود را می‌تواند شناسایی و حل کند جوانان و جهادگران هستند. هرچند ممکن است فعالیت‌های آن‌ها با مخالفت‌های گسترده رو به رو شود چراکه برخی منافعشان با این حرکات جهادی به خطر می‌افتد، اما جهادگران نباید عقب بنشینند و باید با تمام وجود به جنگ مشکلات ومسائل محلی بروند.

وی ادامه داد: از این تشکل‌های جهادی انتظار حل مشکلات کلان کشور نمی‌رود، اما مطالبه گری و حل مسائلکوچک منطقه و محله که برای آن منطقه دارای اولویت هستند وظیفه اصلی این گروه‌های بسیجی است.

در این جشنواره از جهادگران برتر بسیجی در عرصه‌های مختلف تجلیل شد.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: همانند عرصه انقلاب و دفاع مقدس، در برهه کنونی نیز برای عبور از تمامی مشکلات می‌توان به جوانان اعتماد کرد.

جعفری افزود: مردم در عرصه انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، اما نقش و مسئولیت اصلی برعهده جوانان بود و سردمدار تمام پیروزی‌هایی که در این عرصه‌ها به دست آمد جوانان بودند واین موضوع نشان دهنده آن است که در برهه کنونی نیز برای عبور از تمامی مشکلات می‌توان به جوانان اعتماد کرد.

وی با اشاره به لزوم گسترش اردو‌های جهادی در کشور اظهار داشت: درحال حاضر ۴۰ هزار پایگاه بسیج درکشوروجود دارد و این درحالی است که تعداد تشکل‌های جهادی بسیج به ۱۱ هزار می‌رسد و این آمار نشان می‌دهد که در هر پایگاه بسیج یک تشکل جهادی شکل نگرفته و این موضوعی است که باید به آن توجه ویژه شود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به لزوم نقش‌‌آفرینی جهادگران بسیجی در عرصه خدمت‌‌رسانی به مردم تصریح کرد: از این جهادگران انتظار می‌رود مسائل اولویت‌‌دار منطقه و محله خویش را شناسایی و بر حل آن‌ها تمرکز کنند و فعالیت‌های جهادی انجام دهند به عنوان مثال در خلیج فارس و منطقه جاسک به چینی‌ها برای ماهیگیری مجوز داده شده در حالی که ساکنان جاسک از بهره‌‌‌برداری ماهی‌های موجود در آب‌های منطقه خود بی بهره مانده‌‌‌اند و این همان موضوعی است که جهادگران عرصه بسیج باید به آن ورود و آن را حل کنند.

جعفری ادامه داد: با اینکه در این راستا ممکن است ذینفعان مخالفت‌هایی داشته باشند و مشکلاتی ایجاد کنند، اما آنچه مهم است همت این جوانان و خلوص نیت آن‌ها برای حل این مشکلات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز