خبرگزاری کار ایران

مشاور ظریف:

تعهدات صریح اروپا، چین و روسیه در قبال ایران خیلی فراتر از SPV است

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۱۰۷

مشاور وزیر امور خارجه افزود: اس پی وی اروپا اگر ایجاد و سپس عملیاتی شود، قرار نیست کارکردش منحصر به اقلام تحریم نشده از سوی آمریکا باشد؛ برعکس، فلسفه تلاش برای ایجاد این کانال مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا است که در عمل باید دید.

به گزارش ایلنا، بهزاد صابری در رشته‌توییتی نوشت: گاه به غلط القا شده که سیاست خارجی ایران منفعل یا واکنشی است. در حالی که اغلب این ایران است که فعالانه دست به اقداماتی (قانونی و مشروع) زده که حساسیت طرف‌های مقابل را برانگیخته و آنها را به واکنش‌های (غیرقانونی) واداشته است.

وی ادامه داد: تعهدات صریح اروپا، چین و روسیه در قبال ایران خیلی فراتر از اس پی وی است. اس پی وی یا سازوکار ویژه مالی هر روزی که ثبت شود و هر زمان که عملیاتی شود، مرحله مقدماتی برای اجرایی کردن تعهدات آنها در ازای تداوم اجرای برجام از سوی ایران است.

مشاور وزیر امور خارجه افزود: اس پی وی اروپا اگر ایجاد و سپس عملیاتی شود (که تا همین جا هم تأخیر شده) قرار نیست کارکردش منحصر به اقلام تحریم نشده از سوی آمریکا باشد؛ برعکس، فلسفه تلاش برای ایجاد این کانال (و تنها توجیه ارائه شده برای تاخیرها) مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا است که در عمل باید دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز