خبرگزاری کار ایران

مقدسی در نطق میان دستور:

تیم اقتصادی کشور به صورت جزیره‌ای عمل نکنند/ شأن ملت در توزیع ارزاق رعایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۴۶۹

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حقوق کارکنان دولت و کارگران واحدهای تولیدی، بازنشستگان کشور و لشگری، بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان فرهنگی باید متناسب با افزایش تورم رشد کند، باید در بودجه ۹۸ به معیشت اقشار آسیب پذیر و همسان سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید مهدی مقدسی در نشست صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت:برای اینکه قوای سه گانه کارآمدی و در ارائه خدمات به مردم پویایی بیشتری داشته باشند نیاز به اصلاح ساختار اساسی در نظام اداری داریم. هر قوه باید برای برون رفت از وضعیت کنونی مشخص کند که باید چه اقداماتی را انجام دهد، به صورت مثال دولت از نظر ارائه خدمات متورم شده و مغز آن متناسب با این بدن عمل نمی‌کند، دولت باید تمرکز زدایی را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در عملکردها کارآیی را شاهد نیستیم، باید اختیارات استان‌ها همانند کشورهای دیگر برای اتخاذ تصمیم بیشتر شود و بودجه در اختیار آنها قرار بگیرد تا اثربخشی و کارآیی را در عمل شاهد باشیم. بارها اعلام کرده‌ایم قصد داریم برای نظام مدیریتی از نخبگان و جوانان شایسته استفاده کنیم تا پویایی و تحرک در نظام اداری ایجاد شود، در حال حاضر کشورهایی ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی وزیر را به صورت سیاسی انتخاب می‌کنند اما کارکنان از کمترین رده تا قائم مقام در یک مسیر منطقی رشد پیدا می‌کنند نه اینکه در تمام سطوح انتخاب‌ها سیاسی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به جای انتخابات ناصحیح، شایسته گزینی را جایگزین کنیم، گفت: وزارت نیرو اقدام مناسبی را در این زمینه انجام داده است که باید مورد استقبال قرار بگیرد. حقوق کارکنان دولت و کارگران واحدهای تولیدی، بازنشستگان کشور و لشگری، بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان فرهنگی باید متناسب با افزایش تورم رشد کند، باید در بودجه ۹۸ به معیشت اقشار آسیب پذیر و همسان سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه علیرغم تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بی‌تدبیری را در توزیع ارزاق شاهد هستیم و شان ملت رعایت نمی‌شود، ادامه داد: دولت باید سازوکاری برقرار کند تا در این زمینه ساماندهی صورت بگیرد، در حال حاضر باتوجه به نزدیک شدن به ایام شب عید تامین ارزاق مردم باید در اولویت قرار بگیرد تا جامعه با مشکل مواجه نشود. نوع نگاه به مشکلات مردم باید عمیق باشد و انتظار داریم تحرک و پویایی را در دولت شاهد باشیم اما در حال حاضر رخوت و عدم نظارت را مشاهده می‌کنیم، در زمان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از آنها قول گرفتیم برای برون رفت از وضعیت کنونی و ساماندهی اقتصاد کشور باید به صورت منسجم عمل کنند اما در حال حاضر اقدامات بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگ نیست و در تولید دچار مشکل هستیم.

وی افزود: تیم اقتصادی کشور نباید به صورت جزیره‌ای عمل کنند زیرا این موضوع انحراف از عملکرد است، از دولت انتظار داریم منسجم تصمیمات منطقی اتخاذ کند. در بخش روستاها باید ساماندهی دهیاری‌ها، اختیارات بیشتر در شهرهای کوچک، بیمه روستائیان و مشکلات بخش کشاورزی مد نظر قرار بگیرد، نباید صورت مسئله را پاک و اعلام کنیم که مردم مشکل ندارند، مشکلات مردم باید با روحیه انقلابی برطرف شوند. انتظار داریم وزیر راه و شهرسازی قول‌های خود را در خصوص جاده‌های کمیجان، خنداب، قره کهریز، بخش مرکزی، داودآباد و سنیجان را زودتر عملیاتی کنند.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان به پروژه‌های نیمه تمام مانند بیمارستان ولیعصر، کمیجان و خنداب و سایر مناطق توجه بیشتری باید صورت بگیرد؛ خوشبختانه در زمینه ارتقاء بخش داودآباد توسط وزارت کشور اقدامات خوبی صورت گرفته که باید هرچه زودتر به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.  به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف نظارت بیشتری می‌کنیم و این انتظار را داریم دولت اصلاح ساختار اساسی انجام دهد، در صورت عدم اصلاح ساختار اساسی توسط دولت باید با استفاده از ابزار قانونی از انحرافات عملکردی دولت جلوگیری و مشکلات کشور را در قوای سه گانه برطرف سازیم، امیدواریم با انسجام دغدغه مردم را برطرف سازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز