خبرگزاری کار ایران

نماینده اراک در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

دژپسند قول بدهد از نیروهای سفارشی استفاده نکند/ از فردا اجرای برنامه‌های شما را مو به مو بررسی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۶۲۶

نماینده اراک گفت: از آقای دژپسند قول می‌گیریم از نیروهای سفارشی استفاده نکند و نیروهای خلاق، توانمند را بر سر کار بیاورد. وزیر اقتصاد باید نسبت به کسانی که به کار می‌گیرد پاسخگو باشد. از وزرا خواهش می‌کنیم نیروهای سفارشی را قبول نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک در صحن علنی مجلس به عنوان نماینده موافق با وزیر پیشنهادی اقتصاد درباره دلایل دفاع از دژپسند اظهار داشت: با بررسی‌ دقیق برنامه‌های آقای دژپسند ایشان را فردی مسلط بر شرایط اقتصادی کشور دیدم.

وی افزود: دژپسند اشراف کامل به اقتصاد کشور دارد و می‌تواند در شرایط پرتلاطم کشتی اقتصاد را به ساحل آرامش هدایت کند.

مقدسی با تاکید بر اینکه تحصیلات مرتبط یک ضرورت است، گفت: تجارب دژپسند در سازمان برنامه و بودجه را به فال نیک می‌گیریم هر چند که عده‌ای به این موضوع منتقد هستند اما معتقدم وزیر اقتصاد باید با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ باشد.

وی افزود: دلیل دیگر موافقت بنده با وزارت آقای دژپسند اشرافیت وی بر برنامه ششم توسعه است. دژپسند بر برنامه‌های ششم به ویژه احکام آن تسلط دارند و برنامه‌هایشان منطبق با اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ است.

مقدسی با بیان اینکه آقای دژپسند به استقلال بانک مرکزی اعتقاد دارد، گفت: یکی از موضوعات مهم انسجام تیم دولت است اینکه نباید به صورت جزیره‌ای عمل کنند. بر این باور هستم که آقای دژپسند می‌تواند این هماهنگی را در تیم اقتصادی داشته باشد.

وی تاکید کرد: از آقای دژپسند قول می‌گیریم از نیروهای سفارشی استفاده نکند و نیروهای خلاق، توانمند را بر سر کار بیاورد. وزیر اقتصاد باید نسبت به کسانی که به کار می‌گیرد پاسخگو باشد. از وزرا خواهش می‌کنیم نیروهای سفارشی را قبول نکنند.

نماینده مردم اراک ابا اشاره به عضویت دژپسند در شورای عالی بانکی، شورای انفورماتیک، کمیته اصلاح نظام بانکی، ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: عضویت در این کمیته‌ها و کارگروه‌ها می‌تواند به اصلاح نظام بانکی و تقویت بخش خصوصی کمک کند.

وی ادامه داد: مهمترین ماموریت وزیر اقتصاد تنش زدایی در شرایط اقتصادی بین‌المللی است آن چیزی که رئیس عاقل مجلس شورای اسلامی هم به آن تاکید دارد. آقای دژپسند باید نسبت به تنش‌زدایی در چارچوب تدابیر رهبری اقدام کند.

مقدسی گفت: اتاق فکر آقای دژپسند باید با حداقل ۲۰ اقتصاددان برجسته تشکیل شود و باید با اقتصاددان‌های برجسته تعامل منطقی داشته باشد.

نماینده مردم اراک با تاکید  بر اینکه دژپسند مبدع و پیشنهاددهنده توسعه اقتصادی بدون نفت است، گفت: برنامه‌های ایشان در راستای کمترین وابستگی به بودجه نفتی طراحی شده و آقای دژپسند هر آنچه که مانع توسعه و تولید است باید شناسایی و اگر نیاز به تغییر قوانین است در لایحه‌ای آن را به مجلس ارائه دهد و ما هم استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: ما نمایندگان مجلس هر چند به عملکرد دولت انتقاد داریم اما معتقدیم باید در کنار هم مشکلات را حل کنیم در حال حاضر کشور دچار التهاب است و باید شرایط تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

مقدسی با تاکید بر اینکه باید فراجناحی فکر کنیم اظهار داشت: هر چند آقای دژپسند در حوزه برنامه‌ریزی تسلط کامل دارد اما امروز زمان عمل فرارسیده است و باید به برنامه‌های خود جامه عمل بپوشاند.

وی تاکید کرد: ما نماینده مردم هستیم و از طرف مردم هم از دولت حمایت و هم مطالبه‌گری می‌کنیم. امروز آقای دژپسند نمایندگان مجلس به شما رای می‌دهند اما از فردا اجرای برنامه‌های شما را موی به موی بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز