خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در جمع خبرنگاران:

«CFT» و «FATF» به احتمال زیاد تصویب خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۸۵

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای از احتمال تصویب «CFT» و «FATF» خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جمع خبرنگاران درباره تصویب کلیات گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره «CFT»  گفت: معتقدم مصوبه ای که امروز مجلس داشت  بسیار مهم بود .

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مصوبه در حقیقت کاری که مجلس از حدود یکسال قبل شروع کرده بود را تمام کرد. هم دولت ،‌هم مجلس و هم شورای نگهبان در مورد چهارلایحه مربوط به«FATF» نظر خود را دادند و دو لایحه یعنی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم در سه نهاد مذکور و حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین و تکلیف شد.

وی گفت: دو موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز باقی مانده است که یکی از آنها پالرمو (مبارزه با جرایم سازمان یافته ) و همچنین موضوع سی اف تی است که به نظر می رسد دولت شورای نگهبان و مجلس نظر خود را گفته اند و صرفا مجمع تشخیص باید نظر نهایی را بدهد.

کواکبیان با بیان این که امیدواریم مجمع ولو با برگزاری جلسه فوق العاده زودتر در این دو مورد نظر دهد،عنوان کرد: ضمن این که ما به عنوان مجلس معتقدیم مجمع صرفا برسر اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان باید ورود کند و نمی تواند قانونگذاری جدید کند یعنی همان اختلافاتی که مطرح بود را باید بررسی کند.

وی ادامه داد:چندین جلسه در کمیسیون اشکالات شورای نگهبان مورد بحث قرار گرفت که بعضی از آنها از سوی امنیت امنیت پذیرفته و اصلاح شد و در مواردی هم بر نظر خود اصرار کرد که به صحن علنی آمد و امروز مجلس نیز به آن رای داد.

این نماینده مجلس شورای اسلام تاکید کرد: نکته مهم این است که شورای نگهبان ،‌مجلس و دولت در مورد این چهارموضوع کاری ندارند و فقط مجمع تشخیص باید نظر دهد و با مصالحی که تشخیص می دهد منافع ملی را در نظر بگیرد.فکر می کنم با توجه به جو کلی مجمع تشخیص این دو مورد نیز در مجمع تصویب شود در غیر این صورت بزرگان باید تصمیم بگیرند که چه برخورد باید در مورد اف ای تی اف داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز