خبرگزاری کار ایران

سرگئی ریابکوف:

پرتاب ماهواره ایران مقررات بین‌المللی را نقض نکرده است/ دلیلی برای انتقاد از برنامه موشکی تهران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۳۸۵

مقام‌های روسیه، ضمن حمایت از آزمایش‌های موشکی ایران خاطرنشان کردند، که ماهواره‌ای که ایران به فضا فرستاده است، مقررات بین‌المللی را نقض نکرده و هیچ دلیلی برای انتقاد از برنامه موشکی ایران نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از اردو پوینت، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز تاکید کرد که دلیلی برای انتقاد از توسعه برنامه موشکی ایران وجود ندارد و این کشور هیچ ممنوعیتی در این موضوع ندارد و هیچ‌گونه تخطی از  ضوابط بین‌المللی نداشته است.

وی تاکید کرد: ماهواره‌های متفاوتی وجود دارد که کارکردهای مختلفی دارند و لازم است بین ماهواره‌های فضایی و موشک‌های ماهواره‌ای برای نابودی اهداف روی زمین تفاوت قائل شد و فناوری‌های پرتاب ماهواره تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. بنابراین ایران هیچ قانونی را نقض نکرده است. همه اقدامات ایران در این عرصه با رعایت تمامی ضوابط و تعهدات موجود در این زمینه است. به‌طور کلی انتقاد از ایران به‌خاطر توسعه برنامه موشکی خود به‌بهانه تهدید هسته‌ای ازسوی تهران، نادرست است.

این مقام روسی در پایان خاطرنشان کرد: اهداف ایران از پرتاب این موشک‌ها شامل اهداف نظامی و جنگ‌طلبانه نمی‌شود بنابراین، انتقاد از ایران برای برنامه موشکی این کشور، اشتباه است و ما می‌دانیم که این انتقادات  غیرمسئولانه است، زیرا جامعه جهانی را در مورد ایران گمراه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز