خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل ارتش:

نیروهای مسلح نمی‌‌پذیرند روی تجهیزات ما نام دشمنان باشد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۵۸۸

فرمانده کل ارتش گفت: آنچنان که دشمن در سال ۵۹ درست به دست هم دادتا به کشور ضربه بزند و ما دست به دست هم دادیم و او را ناکام گذاشتیم، بار دیگر هم او را ناکام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی در همایش مدیریت جهادی ضمن ادای احترام به همرزمانش در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز به شهادت رسیدند، گفت: مردان بزرگی که بخشی از آنها یادگاران دفاع مقدس و بخشی داوطلبانی در جمع مدافعان حرم بودند  در این پرواز حضور داشتند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌آید سردار سلیمانی اگر بیش از من اندوهگین نباشند حتما اندازه ما از این حادثه اندوهگین هستند. امیدواریم روح این عزیزان در جوار شهیدان آرام باشد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: بنده چندماه پیش جزوه‌ای از اصول مدیریت جهادی شهید فلاحی نوشتم اما امروز زندگی شهید بابایی و ستاری هم می‌تواند الگوی خوبی از مدیریت جهادی به دست ما دهد. می‌توان آن الگوها را استخراج کرد و چراغ راه قرار داد. انقلاب اسلامی جوانان بسیاری را به کشور و عالم نشان داد که در دوران دفاعی بسیاری از آنها بدون آموزش نظامی به ستاره‌های درخشانی تبدیل شدند که می‌توانیم از آنها الگو بگیریم و راه را پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: هرجا که مدیریت جهادی وجود داشته باشد، می‌توانیم به مسئولیت مرد بزرگی به نام امیرکبیر نگاه کنیم. وقتی به بسیاری می‌گوییم تعجب می‌کنند که دوران صدارتش به چهل ماه هم نرسید اما نوع مدیریت او ماندگار است.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با طرح این پرسش که در نیروهای مسلح چطور می‌شود ناوشکن ساخت و جنگنده و موشک نقطه زن و پهپاد و زیردریایی ساخت، اما مثلا در فلان حوزه پیشرفت چندانی نداریم، گفت: ما حواسمان هست و هروقت می‌گویند در حوزه‌های غیرنظامی هم اینطور نیست که اتفاقات بزرگی نیافتاده باشد بلکه هرکدام می‌تواند افتخار یک ملت باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های نیروهای مسلح که می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند، گفت: نیروهای مسلح با تمام وجود تهدید دشمن را حس می‌کنند بنابراین برای خنثی کردن آنها هم با تمام وجود کار می‌کنند، دوم اینکه در نیروهای مسلح انگیزه بسیار قوی برای ناکام کردن دشمن وجود دارد. نیروهای مسلح وقتی با یک دشمن شیطانی مثل آمریکا و صهیونیست‌ها بر می‌خورند تلاش دارند که او را ناکام بگذارند این در فرهنگ سازمانی نیروهای مسلح وجود دارد و فرق است بین اینکه ما بخواهیم دشمن را ناکام کنیم و اینکه او مقداری سود ببرد و ما هم سود ببریم.

امیر موسوی یادآور شد: سومین ویژگی نیروهای مسلح این است که حال نیروهای مسلح همواره حال شب حمله‌ای است. در قاموس نظامی‌گری این حرف که چو فردا شود فکر فردا کن معنایی ندارد. کدام دشمنی به ما تضمین داده که من نیمه شب امشب به شما حمله نمی‌کنم. ویژگی بعد اینکه تعصب خاص به پرچم کشور و نام ایران دارند که در آموزش نسبت به این نام و پرچم این تعصب به وجود می‌آید. نظامیان نمی‌توانند بپذیرند که روی تجهیزات ما نام دشمن ما باشد.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح با توجه به نوع ماموریتی که دارند در سطح فوق العاده‌ای احساس مسئولیت در کشور دارند که با حس مالکیت هم هم‌پوشانی دارند و گاهی مورد انتقاد هم قرار می‌گیرند و می‌گویند این‌ها فکر می‌کنند مالک این کشور هستند بله این حرف غلطی نیست.

فرمانده کل ارتش گفت: ویژگی پنجم این است که نیروهای مسلح برای سودجویی استخدام نمی‌شوند و این طبیعی است که خیلی‌ها در حرفه خودشان دنبال سود باشند اما نتیجه آن برای کشور و مردم معلوم نیست. در مورد نیروهای مسلح گاهی به عنوان عیب هم می‌گویند این‌ها اگر کار بکنند یا نکنند حقوقشان را می‌دهند اما این سود و منفعت مادی در کارشان اثری ندارد. نیروهای مسلح از اولین روز آموزش به کار تیمی عادت می‌کنند این گروهی کار کردن را از نظر تجربی همه قبول دارند که ثمرات بیشتری دارد.

امیر موسوی تاکید کرد:‌ ویژگی هفتم این است که با تمام وجود گوش به فرمان فرمانده هستند. نیروهای مسلح همه فرمایشات آقا را به عنوان دستور می‌بینند نه به عنوان یک سخنرانی نیروهای مسلح واژه به واژه فرمایشات ایشان را توجه می‌کنند به همین دلیل است وقتی رهبری جهتی را نشان می‌دهند همه به آن سمت حرکت می‌کنند تا هدف محقق شود.

وی گفت: بنده کاملا از باب شاگرد استادی موافقم که انقلابی بودن و مدیریت جهادی بر هم منطبق است و نمی‌توانم این‌ها را از هم جدا کنیم. این‌ها بخشی از الزامات مدیریت جهادی است و مدیر جهادی به وعده خداوند ایمان دارد. آقا هم گفتند از یک آدم انقلابی همین انتظار است. من فکر می‌کنم اگر همه ما به این ویژگی‌ها اعتماد و اعتقاد داشته باشیم موفق می‌شویم کارهای ناممکن را انجام دهیم می‌توانیم کشور را از این سختی با سربلندی به سرانجام برسانیم. این کار نشدنی نیست. آنچنان که دشمن در سال ۵۹ درست به دست هم دادتا به کشور ضربه بزند و ما دست به دست هم دادیم و او را ناکام گذاشتیم، بار دیگر هم او را ناکام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز