خبرگزاری کار ایران

پنج اتفاق مهم در هفته‌ای که گذشت

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۵۱

در این مقاله پنج اتفاق مهم هفته گذشته بررسی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت ترامپت،  این مقاله پنج جریان مهم خبری که در هفته پیش در جهان اتفاق افتاد را بررسی کرده است.

  • تجهیز کشتی‌های جنگی چینی به ریل گان شش سال زوتر از موعد مقرر

یک کشتی جنگی نیروی دریایی چینی اخیرا به یک ریل گان الکترومغناطیسی مسلح شده است.این اتفاق نشان می‌دهد که نسل جدیدی از تجهیزات نظامی الکترومغناطیسی چین زودتر از پیش بینی‌ها در حال ظهور است.

گزارش‌های مربوط به این تکنولوژی پیشرفته، بسیاری از ناظران را شوکه کرد زیرا ایالات متحده قبلا تخمین زده بود که چین قبل از سال ۲۰۲۵ به این سلاح‌ها دست نخواهد یافت.

اگر این سلاح اجرایی شود به نظر می‌رسد که نشان‌دهنده پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برای نیروی دریایی چینی است.

  • قرار گرفتن آمریکا خارج از تجارت جهانی

در پایان سال گذشته، شش کشور، «پیمان تجارت رادیکال جهان»  تصویب کردند این موافقتنامه  ۵۰۰ میلیون نفر را شامل می‌شود و ۱۵ درصد از تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد و ایالات متحده را کنار خواهد گذاشت.

انتظار می‌رود که آمریکا از این معامله جدید به طور قابل ملاحظهای رنج ببرد زیرا قیمت کالا از کشورهای عضو (سی.پی.پی)CPP ارزان‌تر می‌شود و بازار کالاها را کم رقابت می‌کند.

  • آلمانی‌ها اعتماد خود را به موسسات دولتی و مذهبی از دست دادند

نظر سنجی‌های سالانه در آلمان نشان می دهد که بیشتر موسساتی که اعتماد مردم را از دست می‌دهند در آلمان، نهادهای دولتی و مذهبی هستند.

اعتماد به پاپ ۳۷ درصد کاهش پیدا کرده  است، این در حالی است که کلیسای کاتولیک به طور کلی با از دست رفتن ۳۳ درصد اعتماد مردم رو به رو است. همین طور اعتماد به کلیسای پروتستان ۲۱ درصد کاهش یافت. پلیس آلمان هم چیزی در حدود ۶ درصد از اعتماد مردم را از دست داده است.

  • اروپا ایران را تحریم کرد

اتحادیه اروپا در واکنش به ادعای دست داشتن ایران در اقدامات تروریستی داخل سرزمین اروپا است تحریم‌هایی را وضع کرده است. باید دید آیا این اتفاق  آغاز موضع سختگیرانه اروپا در مورد ایران است؟

  • سباستین کورتز دیدگاه‌های خود را بر اورشلیم تحمیل می‌کند

سباستین کورتز، صدراعظم اتریش و وین کریستوف شنبرگ اسقف اعظم، برای بازسازی و احیای اقامتگاه اتریشی خانواده مقدس در اورشلیم تلاش می‌کنند. این مراقبت‌گاه نماد مشارکت واتیکان در سرزمین مقدس بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز