خبرگزاری کار ایران

روز پنج‌شنبه انجام شد؛

دیدارهای دستیار ارشد ظریف با مقام‌های روس با محوریت تحولات سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۰۳۷

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی امروز پنجشنبه در دیدارهایی پی‌درپی که از صبح تا شب ادامه یافت با تعدادی از مقامات روسیه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که ظهر چهارشنبه در راس یک هیات سیاسی و نظامی وارد مسکو شده بود، امروز در دیدارهایی پی در پی که از صبح تا شب ادامه یافت با تعدادی از مقامات این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی صبح امروز در نخستین دیدار رسمی خود، در مقر وزارت دفاع روسیه با سپهبد الکساندر فومین، معاون بین‌الملل وزارت دفاع این کشور ملاقات و درباره تحولات میدانی و سیاسی سوریه و هماهنگی های دو کشور در مرحله فعلی و آتی رایزنی و تبادل نظر کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در دومین دیدار خود در محل مهمانسرای وزارت امور خارجه روسیه با سرگی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه و الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه، ملاقات و درباره آخرین تحولات روند صلح در سوریه و یمن و هماهنگی سیاست‌‌های دو کشور در این زمینه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. این گفت‌وگوها که سه ساعت و نیم ادامه داشت با ضیافت ناهار رسمی میزبان به افتخار جابری انصاری و هیات همراه پایان یافت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه سپس در مقر وزارت خارجه روسیه، با میخاییل باگدانف، نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور، دیدار و پیرامون روندهای مختلف منطقه‌‌ای از جمله در فلسطین، لیبی، سودان و سوریه رایزنی و تبادل نظر کرد.

جابری انصاری شب گذشته نیز در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با قدری جمیل یکی از رهبران معارضه سوریه و رئیس مجموعه مسکو پیرامون آخرین تحولات سوریه و مسائل مربوط به تاسیس کمیته قانون اساسی این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

جابری انصاری و هیات همراه در پایان سفر فشرده خود به روسیه، شامگاه پنجشنبه مسکو را به مقصد تهران ترک می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز