خبرگزاری کار ایران

دستیار ارشد ظریف خبر داد؛

برگزاری نشست سه‌جانبه روسای‌جمهور ایران، روسیه و ترکیه در مسکو

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۷۲۶

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفت: به زودی نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در مسکو برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، «حسین جابری انصاری» که برای دیدار با مقامات روسیه به مسکو سفر کرده است، گفت: اهتمام ایران و روسیه به حل مسایل مختلف منطقه‌ای سبب شده است که سیاست ها و اقدامات خود را با هم هماهنگ کنند.

وی که در یک ماه گذشته برای دومین بار به مسکو سفر کرده است، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما در مسکو افزود: سرعت تحولات و همکاری های ایران و روسیه به گونه ای است که آمد و رفت ها و تبادل هیات ها میان دو کشور به امری ضروری تبدیل شده است.

انصاری خاطرنشان کرد: در این سفر با «سرگئی ورشینین» و «میخائیل بوگدانف» معاونان وزیر امور خارجه روسیه همچنین «سرگئی لاورنتیف» نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه دیدارهایی خواهد داشت ضمن این که ممکن است در جریان این سفر دیدارهایی نیز با دیگر مقام های امنیتی و نظامی روسیه داشته باشد. دستور کار گفتگوها در این سفر به بررسی آخرین تحولات سوریه، جهان عرب و تحولات بین المللی مرتبط با این مسایل ارتباط دارد. ایران، روسیه و ترکیه مذاکرات دیگری نیز در قالب نشست آستانه در یکی دو ماه آینده خواهند داشت.

وی افزود: دور بعدی مذاکرات سران سه کشور ضامن روند آستانه قرار است به زودی با حضور «ولادیمیر پوتین»، «حسن روحانی» و «رجب طیب اردوغان» در روسیه برگزار شود، اگر چه تاکنون زمان دقیق این نشست تعیین نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز