خبرگزاری کار ایران

بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۸۱۱

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  روز یکشنبه دوم دیماه، طول ۶۱۰ کیلومتری راه‌آهن چابهار- زاهدان را به صورت هوایی مورد بازدید قرار داد و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

مدیر پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان درباره این پروژه گفت: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان از اوایل سال ۱۳۹۳ توسط گروه تخصصی کربلا از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) آغاز شد و تاکنون ۳۸ درصد پیشرفت کلی داشته است.

محمدرضا رحمانی افزود: هدف اصلی از ساخت این پروژه اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران، پیوند کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی جنوب شرق کشور است.

گفتنی است در حوزه راه‌آهن، از مجموع ۳۹۸۵ کیلومتر احداث‌شده توسط قرارگاه حدود ۲۸۰۰ کیلومتر در دست اجرا و حدود ۱۱۸۵ کیلومتر خاتمه یافته است که از مهم‌ترین پروژه‌های قرارگاه در این حوزه می‌توان به راه‌آهن چابهار – زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر، راه‌آهن کرمانشاه – خسروی به طول ۳۳۰ کیلومتر، راه‌آهن گرگان- اینچه‌برون به طول ۱۱۰ کیلومتر و راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم – اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر اشاره کرد. پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم - اصفهان با سرعت عملیاتی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت و در قالب ۲۲ ست قطار ۸ واگنه طراحی شده و قادر به جابه‌جایی ۱۶ میلیون مسافر در سال می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز