خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

دولت باید هرچه زودتر تکلیف مسکن اجتماعی را روشن کند/ سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی باید در کشور عرضه شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۲۲۶

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت باید هرچه زودتر تکلیف مسکن‌های اجتماعی را روشن کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ محمد اسلامی در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تدبیر وزرات راه و شهرسازی ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد بیان کرد:  هفته قبل با حضور رییس جمهوری در وزارت راه و شهرسازی برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور برای جامعه متقاضی که اقشار متوسط و کم درآمد هستند، اعلام شد. این پروژه‌ها توسط توسعه‌گران و انبوه‌سازان کشور در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعداد واحدهای در دست ساخت در بافت فرسوده، اظهار داشت:  قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۱ شهر جدید و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر و همچنین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطقی که دارای بافت فرسوده هستند ساخته شود.

وی خاطر نشان کرد:‌این برنامه در کنار تکمیل و تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی که متعلق به مسکن مهر است، از برنامه‌های تولید مسکن است که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ اجرا می‌شود.

اسلامی درباره مسکن اجتماعی بیان کرد:‌ من بارها گفته‌ام که این طرح مسکن ویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد و دولت به لحاظ قانونی وظیفه دارد که هرچه زودتر تکلیف این بخش را مشخص کند 

وی تاکید کرد:  وزارت راه و شهرسازی موظف است که با فعال‌سازی جریان تولید مسکن متعادل‌سازی عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه حداقل سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی باید در کشور عرضه شود، اظهار کرد: در این روزها برای ما مهم‌ترین گام این است که سیاست‌های روان و برنامه‌های مشخص و شفاف پایه‌گذاری کنیم تا جریان تولید مسکن شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز