خبرگزاری کار ایران

سوییس در آستانه راه‌اندازی کانال مالی مستقل برای تجارت با ایران

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۲۰۴

سوئیس در آستانه راه‌اندازی مکانیسمی است که هدف آن مشروع کردن فروش غذا، دارو و کالاهای پزشکی توسط شرکت‌های این کشور با استفاده از یک کانال مستقل برای پرداخت است.

به گزارش ایلنا به نقل از فایننشیال تایمز، سوئیس در آستانه راه‌اندازی مکانیسمی است که هدف آن مشروع کردن فروش غذا، دارو و کالاهای پزشکی توسط شرکت‌های این کشور با استفاده از یک کانال مستقل برای پرداخت است.

طرح «برن» برای تأمین کالاهای انسانی با ایران در حالی ارائه شده است که کشورهای اتحادیه اروپا گفته‌اند قصد دارند در هفته‌های آینده کانال ویژه‌ای برای تسهیل و گسترش تجارت با ایران راه‌اندازی کنند. راه‌اندازی این کانال از  وعده‌هایی است که کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام برای حفظ این توافق و ادامه تجارت با ایران دادند.

در حالیکه روابط سوییس و تهران در تطابق با قوانین ایالات متحده در زمینه معاف کردن اقلام و روابط بشردوستانه از تحریم ها صورت می‌گیرد، مقام‌های آمریکایی اتحادیه اروپا را برای تلاش‌های خود برای جلوگیری از تحریم‌های آمریکا در زمینه صنایع مختلف از جمله نفت و مالی، محکوم کرده‌اند.

وزارت دارایی سوئیس در این زمینه  گفت: این کشور آماده احداث کانال ویژه پرداخت در کم‌ترین زمان  است، اما نمی‌تواند درباره زمان راه‌اندازی آن وقت مشخصی  اعلام کند.

وی در ادامه  گفت: «مذاکرات با مقام‌های آمریکایی، ایرانی و شرکت‌های سوئیسی هنوز ادامه دارد.»

سوئیس به دلیل آنکه عضو اتحادیه اروپا نیست، نقش گسترده‌ای در صنعت داروسازی دارد و به بی‌طرفی در جریان‌های سیاسی متعهد است و امتیاز‌های ویژه‌ای برای میزبانی این مکانیزم  را داراست.

شرکت داروسازی سوییسی  روشه «هوفمان-لا روش» گفت از مذاکرات در خصوص ایجاد یک کانال مالی برای مبادله کالاهای انسانی با ایران آگاه است، اما نمی‌تواند اظهارنظر بیشتری در این زمینه داشته باشد.

این شرکت هم چنین در ادامه گفت: «با توجه به اطلاع حاصل شده، هنوز هیچ طرح مشخصی درباره این موضوع  ارائه و تبیین نشده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز