خبرگزاری کار ایران

طرح های اولویت دار ایمیدرو تکمیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۷۵۰

سرپرست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: این سازمان باید روی پروژه های اولویت دار و با نرخ بالای بازگشت سرمایه تمرکز و آنها را تکمیل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «جمشید ملارحمان» در نخستین نشست خود با معاونان و مدیران ایمیدرو افزود: برای برون رفت از چالش تامین منابع، باید از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی بهره گرفت زیرا مصوبه های این ستاد حکم قانون را دارد.

وی با تاکید بر نقش حیاتی بودجه سال 1398 کل کشور در سازمان های توسعه ای گفت: همکاری با کمیسیون‌های تخصصی مجلس و سایر نهادهای مرتبط به منظور هموارسازی رسالت توسعه ای سازمان، می‌تواند گره گشای برخی از موانع فعلی و بروکراسی حاکم بر کشور باشد.

ملارحمان به ابلاغیه جدید مبنی بر خارج شدن شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو از شمول قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و اظهار داشت: این امر به معنای اعمال بوروکراسی سنگین در مسیر توسعه است و شرکت ها را در انجام وظایف خود با محدودیت های بسیاری مواجه می کند.

وی در عین حال به تحولات اخیر و محدودیت های خارجی اشاره و خاطر نشان کرد: نقشه راه معدن و صنایع معدنی، سندی بالادستی در توسعه این حوزه است، اما در شرایط فعلی تحریم باید برخی موارد آن بازنگری شود تا شرایط مناسب تری برای توسعه این بخش فراهم شود.

وی ادامه داد: راه‌های متنوعی برای تامین منابع مالی طرح ها و اجرای زیربناها وجود دارد که از آن جمله تهاتر بدهی ها با مطالبات ایمیدرو، استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی و همچنین کاهش طرح های تملک دارایی است.

«اردشیر سعدمحمدی» معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به محدودیت های اعمال شده در تامین منابع مالی خارجی، باید نسبت به شروع پروژه های جدید به دلیل کمبود منابع مالی با احتیاط برخورد کرد و پس از مشخص شدن منابع آن، کار جدیدی اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز