خبرگزاری کار ایران

کوهکن در بیان اخطاری:

نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۱۹۹

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس نگرفته و تنها برای به حدنصاب رسیدن صحن در جلسه حضور پیدا کرده اند، از هیات رئیسه خواست تا استعفای آن ها را اعلام وصول کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن کوهکن ریزی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی، در اخطار اصل ۷۵، گفت: در ماده ۷۵ آمده اگر در جلسه رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحا یا تلویحا نسبت سوئی به نماینده داده شود یا عقیده و اظهارنظر وی را برخلاف جلوه دهند و نماینده مذکور برای رد آن نسبت به رفع اشتباه در همان جلسه یا جلسه بعد اختیار تذکر با تذکردهنده است نه هیات رئیسه و می تواند بدون رعایت نوبت تا ۵ دقیقه اجازه نطق داشته باشد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده چند بار لوح دادم اما آن را پاک کردند، دو ردیف مربوط به تذکر آئین نامه و اخطار اصل ۷۵ بود ولو لوح را پاک هم کنند باید مذاکرات را قطع کنید تا نماینده صحبت کند.

وی تصریح کرد: آقای مسعود پزشکیان اعلام کرد نمایندگان اصفهان استعفایشان را پس گرفته اند که این خلاف است چرا که ما ۱۹ نفر استعفای خود را پس نگرفته ایم و تنها به دلیل اینکه دو نفر از هیات رئیسه از ما درخواست کردند برای به حدنصاب رسیدن جلسه حضور پیدا کنیم وارد صحن شدیم و این اقدام را براساس مسئولیت شرعی که داریم انجام دادیم تا مجلس تعطیل نشود و جلسه ادامه پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: بنده خدمت آقای پزشکیان یادداشت دادم ضمن اینکه اگر قرار است نسبت به مردم اصفهان حساس باشم نسبت به خوزستان و چهارمحال بختیاری نیز حساس هستم ضمن اینکه یک ماه قبل عکسی را به آقای ناصری نژاد نشان دادم که از وضعیت اصفهان متاثر شدند.

وی اظهار کرد: مسئولیت ما کشوری است اما براساس آنچه آقای پزشکیان گفت که نمایندگان اصفهان امتیاز می خواهند باید بگویم وقتی ۱۹ نفر از نمایندگان استعفا می دهند یعنی کارد به استخوانشان رسیده است و این شتری است که ممکن است در خانه شما هم بخوابد بنابراین باید ببینیم که چطور می توان مشکل را حل کرد.

کوهکن تاکید کرد: رئیس جمهور نامه و دستور رسیدگی و تشکیل ستاد احیا داد، آیا این امتیازخواهی است که مشکل را منعکس کنیم، اگر ما دنبال ردیفی برای تامین آب شرب ۵.۵ میلیون نفر جمعیت اصفهان هستیم امتیازخواهی است آن هم در شرایطی که مرکز پژوهش های مجلس تذکر داد که اولین تنش آبی مربوط به استان اصفهان است، کشاورزان و باغدارانمان از هستی ساقط شده اند.

وی افزود: بحث ما آب است اما به دنبال انتقال آب از این حوزه به آن حوزه نیستیم اما معتقدیم اولویت اول آب است بنابراین مردم بدانند که ما تنها برای تعطیل نشدن جلسه مجلس که با هزینه بالایی اداره می شود به صحن وارد شدیم و اگر دستور رسیدگی به وضع آب استان اصفهان داده نشود باید استعفای ما را در دستور بگذارید تا ما دیگر مسئول نباشیم.

علی مطهری که اداره مجلس را برعهده داشت در پاسخ به وی گفت: در اصل ۷۵ آمده که اگر نسبت سوئی به یکی از نمایندگان داده شود که این اتفاق در رابطه با شما نیفتاده است ضمن اینکه می شد به شما اجازه تذکر هم ندهیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صحبت پزشکیان این بود که اگر کسانی بخواهند استعفا را ابزاری برای گرفتن امتیاز کنند و عدالت رعایت نشود کار بدی است و شاید دیگران هم بخواهند این کار را انجام دهند بنابراین ایرادی به حرف وی وارد نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اگر شما همچنان اصرار به استعفا دارید باید اعلام وصول شود اما براساس آئین نامه داخلی مجلس تنها رئیس مجلس می تواند این کار را انجام دهد که بعد از آن شما یک هفته فرصت دارید که در این رابطه در صحن توضیح دهید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز