خبرگزاری کار ایران

جلالی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تذکر مجلس به نماینده منتشرکننده فیلم جلسه غیرعلنی/ رفتار نماینده سراوان هم در مورد حواشی اخیر درست نبود

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۰۸۹

یک نماینده مردم تهران گفت: کسی که از جلسه غیرعلنی مجلس فیلم گرفته و انتشار داده کار اشتباهی کرده و این موضوع مورد تذکر نمایندگان هم واقع شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، کاظم جلالی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جلسه غیرعلنی صبح و اینکه آیا درباره فیلمی که از جلسه غیرعلنی توسط یک نماینده گرفته و منتشر شده هم بحث شد، گفت: مجلس شورای اسلامی جلسات غیرعلنی هم دارد و معنای جلسه غیرعلنی این است که نمایندگان بین خود صحبت می‌کنند و نباید منتشر شود.

وی ادامه داد: کسی که این فیلم را از جلسه غیرعلنی گرفته و انتشار داده کار اشتباهی کرده و این موضوع مورد تذکر نمایندگان هم واقع شد.

نماینده مردم تهران با اشاره به نحوه پوشش خبر رسانه‌ها و از جمله صدا و سیما گفت: وقتی می‌خواهیم چیزی را در منظر مردم قرار دهیم باید موضوع را کالبد شکافی کنیم. 

جلالی تصریح کرد: جایی که نماینده می‌خواهد وارد شود اگر جلوی او را بگیرند کار اشتباهی است چرا که یکی از راهکارهای نظارتی نمایندگان حضورشان در برخی دستگاه‌ها است که باید نمایندگان بتوانند در آن محل‌ها حضور پیدا کنند، مگر اینکه کارت نمایندگی خود را ارائه ندهند. مثلا بنده بارها در فرودگاه دیده‌ام که مردم کارشان به خوبی پیش نمی‌رود که با پیگیری موضوع توانسته‌ایم مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در موضوع حواشی نماینده مردم سراوان رفتار همکار ما هم درست نبوده است، گفت: رفتار کسی که این نماینده‌ها را هم تحقیر کرده و بیرون کرده درست نبوده است. ما باید موضوع را جامع بررسی و گزارش دهیم. مثلا دیروز در مجلس از وزیر اطلاعات سوال شد اما آنچه در صدا و سیما و رسانه‌ها آمد اصلا مشخص نبود که سوال چیست و موضوع از چه قرار است فقط مشخص شد که یک نماینده سوالی کرده و وزیر هم جوابی داده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: البته ما صدا و سیما را دوست داریم اما مجلس هم رکن حاکمیتی است. ما همه داریم همدیگر را خراب می‌کنیم. این چه بساطی است، یکی مجلس، یکی صدا و سیما و یکی دولت را دراز می‌کند و دیگر چیزی باقی نمی‌ماند. ما باید این را بررسی کنیم که آیا رفتار نماینده درست بوده؟ آیا می‌توانسته وارد شود و آیا رفتار مراجعه کننده درست بوده یا خیر؟ اینها باید کنار هم دیده شود و این بحث‌ها در جلسه غیرعلنی صبح امروز تا حدودی انجام شد.

این نماینده مردم تهران گفت: بردن این مسائل به سمت موضوعات قومیتی و مذهبی کار غلطی است در داخل مجلس چنین نگاهی وجود ندارد. زمانی معارفه آقای هاشمی وزیر کشور و تودیع آقای پورمحمدی بود. ما به وزارت کشور رفته بودیم و در ردیف دوم نشسته بودیم. یکی از نمایندگان اهل تسنن در ردیف اول نشست و در میانه برنامه از ایشان خواستند به ردیف دیگری برود. ما نمایندگان از آن جلسه به اتفاق خارج شدیم و اعتراضمان رسانه‌ای شد. آقای وزیر هم ما را به جلسه برگرداند و در ردیف اول نشاند. در واقع جایگاه نماینده و مجلس برای ما مهم است. ما باید مدافع ارکان حاکمیتی کشور باشیم و البته رفتار غلط ما هم باید حتما مورد نقد قرار گیرد.

جلالی در پاسخ به سوالی درباره آخرین تصمیمات برای افزایش قیمت بنزین گفت: ما در حال بررسی موضوع بنزین هستیم و روی این موضوع وقت می‌گذاریم. هفته دیگر هم با معاون اول رئیس جمهور جلسه داریم و طرح‌مان را مطرح خواهیم کرد. البته در حال حاضر در لایحه بودجه بنزین به روال فعلی است تا اینکه در ارکان حاکمیت به تصمیمی برسیم و در این باره اجماع شود. ما داریم روی دستور رهبری کار می‌کنیم که چشم انداز ۲۰ ساله مشخص شود و ساختار بودجه کشور اصلاح شود. اینها قدری زمان بر است و ما نیاز داریم با زمان بیشتری پیش برویم. زیرا با عجله نمی‌شود به تصمیم رسید و این موضوع پیچیدگی‌های زیادی دارد.

وی تصریح کرد: آنچه فعلا در دستور کار است این است که بودجه با دو سقف اولیه و ثانویه بسته شود و امیدواریم ظرف هفته آینده لایحه تقدیم مجلس شود اما نهایتا شورای هماهنگی به کار خود در اجرای دستورات رهبری ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز