خبرگزاری کار ایران

جلالی در همایش ملی جوانان و قانونگذاری:

نظام اجرایی کشور باید نوسازی شود/ برخی از مدیران سن مدیریتی خود را گذرانده اند

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۰۷۷

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور در ترمیم کابینه خود، از وزرا و معاونان جوان استفاده کند، گفت: باور جوانان و کنار کشیدن از مسئولیت می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی امروز (دوشنبه ۱۱ تیرماه) در دومین همایش ملی جوانان و قانونگذاری که در سالن همایش های مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به حاضران و به ویژه جوانان حاضر در این همایش، به سید فرید موسوی، فاطمه حسینی، حمیده زرآبادی، زهرا ساعی به عنوان نمایندگان جوان مجلس حاضر در این جلسه نیز خوشامد گفت.

از ظرفیت جوانان آنطور که باید استفاده نمی کنیم

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جوان بودن کشور ایران تردیدی نیست، افزود: اگر از جوانان کشورمان درست تقدیر نشود، آفت ها و مشکلات پیرامون آنها بیشتر خواهد شد. این در حالی است که از جمله ویژگی های اساسی جوانان ایران فرهیختگی است، اما همیشه این سوال مطرح است که چرا از ظرفیت جوانان آنطور که باید و شاید استفاده نمی کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ را در دوران دفاع مقدس جوانان اداره کردند، افزود: در آن زمان جوانان شاهرود جزو لشگری بودند که فرمانده آن شهید زین العابدین بود. این شهید بزرگوار در ۲۷ سالگی فرماندهی یک جنگ بزرگ را برعهده گرفته بود و ما همگی این جوان ۲۷ ساله را باور داشتیم، بنابراین فرماندهان جوان  آن زمان با انرژی جنگ را اداره کردند و هنوز هم به دلیل باور خود انرژی لازم را برای فعالیت در عرصه های مختلف مدیریتی دارند.

جلالی با تاکید بر اینکه این باور باید در مسئولان و جوانان نسبت به جوانان امروز نیز ایجاد شود، ادامه داد: البته باور جوانان در میان مسئولان اولی تر است، این در حالی است که برخی از وزرای کنونی دولت ، زمانی که سن آنها زیر ۳۰ سال بود نیز وزیر بودند و حتی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز زمانی که کمتر از ۳۰ سال داشت ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی را برعهده گرفت.

برخی افراد در مقابل انتخاب جوانان در پست های مدیریتی ایستادگی می کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه برخی افراد در مقابل انتخاب جوانان در پست های مدیریتی ایستادگی می کنند، با بیان مثالی افزود: بارها شنیده ام انتخاب مدیر یک شبکه تلویزیونی که سن چندانی نداشته با انتقادها روبرو شده است و جناح های مختلف نسبت به سن او واکنش نشان داده اند.

وی با یادآوری این موضوع که انسان ها در دوران جوانی خواهان نشان دادن خود هستند، لذا جامعه باید خواسته آنها را سمت و سو و جهت دهد، تصریح کرد: اکثر وزرا، روسای جمهور و نخست وزیران جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب بسیار جوان بودند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با انتقاد به اینکه اکنون خودنمایی ها در میان جوانان به سمت و سوی دیگری رفته است، اظهار کرد: اگر این خودنمایی در دوران جوانی به سمت عرصه مدیریتی سوق داده شود، جوانان تلاش می کنند به بهترین شکل ممکن عمل کرده و در ادامه به یقین مشکلات رفع خواهد شد، لذا باید کار را به دست جوانان سپرد.

وی بیان کرد: اکنون در کابینه دولت تنها یک وزیر جوان وجود دارد که به اعتقاد من تا این لحظه موفق عمل کرده است لذا باید به آقای واعظی آفرین گفت که یک جوان را شناسایی و به عنوان وزیر معرفی کرد.

جلالی همچنین توصیه کرد: وزرای دیگر همچون وزیر ورزش در دوران وزارت خود جوانانی همچون آذری جهرمی را شناسایی کرده تا پس از آنها در صورت صلاحدید برای وزارت انتخاب شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه  با بیان اینکه سن مدیریتی برخی از وزرا و مسئولان کشور از مدیریت گذشته است، گفت: نظام اجرایی باید خود را نوسازی کند، لذا بهتر است آقای روحانی در تعیین کابینه از وزرای جوان استفاده کرده یا حداقل معاونین آنها را از میان جوانان انتخاب کند.

وی معتقد است باور جوانان و کنار کشیدن از مسئولیت از سوی برخی از مسئولان فعلی می تواند علاوه بر کشف استعدادهای بسیاری از جوانان، مشکلات کنونی کشور را نیز حل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز