خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد:

۸۰ درصد کمربند آب شرب تهران انجام شده است/ جمع‌آوری مالیات و خراج در جمهوری اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است/ استانداران تقریبا اختیاری ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۲۴

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اولین وظیفه‌ای که امیرالمومنین (ع) برای مالک تعریف می‌کند، درآمدزایی است. جمع‌آوری مالیات و خراج است همان چیزی که در جمهوری اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌‌‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران با بیان اینکه مقیمی ویژگی‌هایی که برای یک مدیر در جمهوری اسلامی ایران باید در نظر گرفت را داشت، گفت: مقیمی اقدامات خوبی درخصوص ترافیک شهر تهران داشت و امیدوارم استاندار جدید این کار بزرگ را مدیریت کرده و به سامان برساند. ما می‌توانیم با تقویت قطار شهری از ورود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار خودروی شخصی به تهران جلوگیری کنیم و یک اقدام اساسی برای کاهش آلودگی هوای تهران انجام دهیم.

۸۰ درصد کمربند آب شرب تهران انجام شده است

وی ادامه داد: مقیمی در کنار این اقدام بزرگ نگاه ویژه‌ای به کمربند آب تهران داشت و برای آن وقت گذاشت. موضوع آب شرب تهران که از سال‌ها پیش با هزینه سنگین پیش آغاز شده بود، تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد آن انجام شده بود که امروز شاهد هستیم بیش از ۸۰ درصد آن انجام شده و امیدوارم ادامه پیدا کنند. 

خطیب موقت امام جمعه تهران افزود: یکی دیگر از اقدامات مقیمی در این مدت پرداختن به تعاونی‌های تهران بود. این تعاونی‌ها مشکلات بسیاری داشتند و با جلسات منظم و تلاش برای حل مشکلات آنها به مسائل جدی تعاونی‌‌‌های تهران پاسخ داده شد. 

زلزله، مقاوم‌سازی تهران و بافت فرسوده باید در دستورکار همه مدیران کشور قرار بگیرد

ابوترابی اضافه کرد: این مسائل از حوزه‌هایی است که کمتر به آن توجه شده است اما مقیمی به آن نگاه ویژه‌ای داشتند و به نوبه خود از خدمات مقیمی برای برطرف شدن مشکلات ۳۰ تعاونی استان تهران تشکر می‌کنم. امیدوارم محسنی بندپی نیز این موارد را در دستورکار خود قرار دهند. 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات استان تهران موضوع زلزله، مقاوم‌سازی تهران و بافت فرسوده است که در دستورکار مقیمی بود و باید در دستورکار همه مدیران کشور قرار بگیرد، اظهار داشت: این مسئله یک موضوع اساسی است که متاسفانه مقداری مورد غفلت قرار گرفته است مخصوصا توجه به بافت فرسوده تهران نقش مهمی در کاهش آسیب‌‌پذیری ما در شرایط استثنائی خواهد داشت. همچنین توجه به ستاد بحران و تقویت آن و توجه به زیرساخت‌های تهران بسیار مهم است.

حضور مقیمی در استانداری تهران امنیت‌‌‌آفرین بود

این نماینده سابق مجلس با اشاره به موضوع انتخابات تصریح کرد: موضوع انتخابات نیز یکی دیگر از مسائلی است که اگر در تهران به شایستگی برگزار شود از آنجا که تهران نماد کشور است، در دیگر شهرها نیز به خوبی برگزار می‌شود ما در این سال‌ها چندین انتخابات داشتیم. سال ۹۲ و سال ۹۴ هر کدام دو انتخابات برگزار شده است. سال ۹۶، دو انتخابات برگزار شد و در سال ۹۸ نیز یک انتخابات بزرگ پیشرو داریم. مقیمی مورد اعتماد بود و حضورشان امنیت‌‌‌آفرین بود. 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: شاید یکی از ملاک‌های حضور مقیمی مسئله سیاسی بود و این موضوع که ایشان مورد وفاق همه بود. در موضوع انتخابات مردم باید احساس امنیت و آرامش کنند، احساس کنند که آرایشان مورد احترام است و قطعا تلاش محسنی بندپی در این جهت نقش مهمی برای ارتقای مردم‌سالاری در کشور دارد. امیدوارم شاهد انجام شایسته انتخابات در تهران و سراسر کشور باشیم.

جمع‌آوری مالیات و خراج در جمهوری اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است

وی به کلام امیرالمومنین (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت امیر (ع) برای مالک اشتر چهار وظیفه تعریف می‌کند که امروز نیز این چهار وظیفه برای ما اهمیت دارد و چهار وظیفه اصلی دولتمردان است. جالب است بدانید اولین وظیفه‌ای که امیرالمومنین (ع) برای مالک تعریف می‌کند، درآمدزایی است. جمع‌آوری مالیات و خراج است همان چیزی که در جمهوری اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است. همین امروز که ما تحت فشار و تحریم هستیم درآمدهای مالیاتی ما کمتر از سه درصد از تولید ناخالص داخلی است در حالی که برخی از کشورها تا هفت درصد مالیات اخذ می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه وضع‌مان وضع مناسبی نیست، ابراز داشت: نفت و گره خوردن با این درآمدها، اقتصاد ما، اخلاق ما، سیاست ما، دیانت ما و مدیریت ما را تخریب کرده است. با خود فکر می‌کردم اگر استانداران مقداری اختیار می‌داشتند چراکه استانداران تقریبا اختیاری ندارند و این اقداماتی که انجام شده با همت و تلاش آنها بوده است. اگر استانداران مسئولیت می‌داشتند ما در کشور با تحول روبرو می‌بودیم.

استاندار امیرالمومنین (ع) مسئولیت امنیت را برعهده داشت

ابوترابی‌فرد افزود: اگر مقیمی می‌دید که ارزیابی عملکرد او در درآمدهای مالیاتی با عملکرد دیگر استانداران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر می‌دید نحوه هزینه او با استانداری با دیگر استانداران مورد مقایسه قرار می‌گیرد، قطعا با همه پرکاری به گونه دیگری عمل می‌کرد اما استاندار امیرالمومنین (ع) مسئولیت داشت.

وی با بیان اینکه استاندار امیرالمومنین (ع) مسئولیت امنیت را برعهده داشت، عنوان کرد: در حوزه امنیت جمهوری اسلامی به خوبی عمل کرده و رتبه استثنایی در این زمینه دارد اما مسئله سوم در کلام امیرالمومنین (ع) تربیت انسان‌ها است. تربیت علمی، تعالیم معنوی است که این موضوع هم از دیگر وظایف استاندار امیرالمومنین (ع) بوده است. همچنین آخرین مسئولیت استاندار امیرالمومنین (ع) آبادی مصر بوده است. اینها وظایف ما هم است و امیدوارم مجلس و دولت تصمیم بگیرند تا اختیارات استانداران افزایش پیدا کند و افرادی متناسب با آن اختیارات در نظر بگیرند. آن وقت ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و هزینه‌های اداره کشور تا چه حد کاهش پیدا خواهد کرد و مردم تا چه میزان احساس می‌کنند که در مدیریت کشور حضور دارند.

روحانی اگر برای اجماع‌سازی داخلی وقت می‌گذاشت، برجام به سهولت پیش می‌رفت

نایب رئیس سابق مجلس از زحمات مقیمی تشکر کرد و یادآور شد: امیدواریم در تهران شاهد مدیریت واقعی به معنای واقعی کلمه باشیم و مسائل کشور را با اجماع حل کنیم. اجماع جز حول عقلانیت و علم شکل نمی‌گیرد و جز با کنار گذاشتن هوا و هوس به دست نمی‌آید. اگر روحانی این وقتی را که برای اجماع‌‌سازی با جامعه جهانی گذاشت - که قابل تقدیر و تشکر است - برای اجماع‌‌‌‌‌سازی در داخل کشور می‌گذاشت، برجام به روانی و سهولت پیش می‌رفت. ما باید برای رسیدن به اجماع دیگران را باید دعوت کرده و حرف آنها را استماع کنیم اگر منطق داریم باید آنان را اقناع کنیم.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه ما ابزار قوی برای برخورد با تخلفات نداریم، بیان کرد: ما در کشور با تخلفات برخورد می‌کنیم اما ابزار اخلاق کشور را اداره می‌کندو چه بسیار خوب است اما باید با جرم برخورد قوی و محکمی داشته باشیم. تا متخلف احساس امنیت نکند و این به دست نمی‌آید مگر اینکه نیروی انتظامی و قوه قضائیه تقویت شوند و امیدوارم با تقویت نیروی انتظامی بتوانیم با تخلفات با جدیت برخورد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز