خبرگزاری کار ایران

رحمانی در کمیسیون اصل ۹۰:

خودرو‌ها پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۰۳۲

وزیر صنعت در کمیسیون اصل ۹۰ گفت:­ بر اساس فرمول پیش بینی شده با کاهش قیمت درنهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار خواهیم رسید.

به گزارش ایلنا، رضا­ رحمانی امروز در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ که با موضوع بررسی مسائل مربوط به خودرو برگزار شد، گفت: ­ ­­برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی که پیش‌‌‌بینی شده خودروها با پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره پنج درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم.

وی با بیان اینکه هم‌‌‌اکنون به دلیل کمبود نقدینگی با کاهش تولید یا تولید ناقص در خودروسازی‌ها مواجه هستیم، اظهار داشت: دیروز ­جلسه‌‌‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور درباره تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان داشتیم که در این باره تصمیم‌گیری شد و این تصمیم به افزایش تولید کمک خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:­­ در یکی، دو هفته گذشته روند نزولی کاهش تولید متوقف شده و در روزهای آینده افزایش تولید بیشتری خواهیم داشت.

رحمانی افزود: در عین حال،­ بسته‌‌‌‌ای طراحی شده تا در بلندمدت مشکلات صنعت خودرو به طور اساسی برطرف شود.

وی اضافه کرد:­­ تفاوت قیمتی که بین بازار با قیمت کارخانه ایجاد شده، سودش نه به جیب خودروساز و نه به جیب مردم می‌رود.

وزیر صنعت،­ معدن و تجارت ادامه داد:­ وضعیت تولید در صنعت خودرو در حال بهبود است و تلاش می‌کنیم که میزان تولید خودرو افزایش یابد و مشکلی برای تامین خودرو نباشد.

­­رحمانی پس از جلسه مشترک با کمیسیون اصلا ۹۰ تصریح کرد:­­ خودروسازان متعهد شده‌اند همه تعهدات خود را براساس قراردادهایی که با مشتریان دارند، انجام دهند.

وی­ با بیان اینکه آخرین تصمیم درباره قیمت خودرو به شهریور بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد:­ مصوبه آن زمان،­ این بود که خودرو در حاشیه بازار عرضه شود و به تدریج قیمت بازار کاهش یابد هر بار قیمت پنج درصد کمتر از دفعه پیش عرضه شود تا قیمت در نهایت به تعادل مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ­­در ماه‌های گذشته به علت کاهش تولید، ​­اجرای این مصوبه امکان نداشت­ اما اکنون با افزایش تولید،­ میزان عرضه بیشتر خواهد شد و در این صورت ­هم به تعهدات خودروسازان عمل خواهد شد و همچنین با عرضه بیشتر قیمت کاهش خواهد یافت.

رحمانی اضافه کرد: ­اینها در حالی است که بسته جامعی برای صنعت خودرو تهیه شده که رویکرد آن حمایت از تولید داخلی،­ افزایش تولید،­ افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت است.

وی با اشاره به اینکه­­ در این بسته باید رابطه بین خودروساز و قطعه‌ساز بازنگری ­شود، ابراز داشت:­­ این بسته در نهایت باید منجر به اصلاح ساختارها و وضعیت فعلی خودروسازی کشور ­شود تا هر از چند گاهی شاهد نوسانات در این صنعت نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز